Sweeney Todd

Musikal:

Sweeney Todd Köp filmen på CDON
Musikal:

Handling: Filmen baseras på Broadwaymusikalen som berättar historien om den ökände Benjamin Barker, a.k.a Sweeney Todd.

Regissör: Tim Burton

Peter Bowles
Jamie Campbell Bower
Laura Michelle Kelly

Copyright Sandrew Metronome

en väldigt bra men samtidigt makaber film. Underbar musik, bra foto och väldigt bra skådespel. Jag är typ världens största freak av Tim Burton :P
Johnny Depp absolut bästa roll, jag kan inte sluta titta på filmen! Jag älskar speciellt slutet, där man ser bara Johnnys ögon... herregud vilka känslor han kan få fram! Han är ett fullkomligt geni!

Sin vana trogen levererar Tim Burton ett alldeles underbart foto. Musiken är ljuvlig, och Johnny Depp och Helena Bonham Carter gör mycket bra prestationer. Fascinerande och medryckande film som trots en något långsökt plot aldrig sviktar. Det enda som verkligen stör mig är avrundningen som inte riktigt lägger sig tillrätta ordentligt. Småslarvigt, abrupt och ett nedköp i jämförelse med hur bra resten av filmen är. Stark trea.

YasmineWilterius

Så jäkla cool rulle!! Scenografin, kostymen, skådespelarna, allt är en fröjd att lägga ögonen på!!

Ajice

Helt underbar, men det saknas något, rätt?

Itly

Tim Burton kan alltid göra en film fantastisk att se på och tillsammans med Johnny Depp som skådespelare kan det inte gå fel. Mer konstnärligt gjord än handlingskraftig men det passar till denna sortens film. Men ändå tycker jag det som lyser igenom mest är sångernas kraft och det underbara sceneriet som bara Tim Burton plockar fram. En otroligt bra mörk musikal.

IWantItThatWay

En riktigt häftig film! Från början var den svår att förstå, men sedan satt man som fängslad framför tv-rutan. En riktigt originell film med fantastiskt duktiga sångare! Riktigt coolt att blanda thriller och musikal!

Oj, det finns visst många versioner på denna berättelsen och jag antar att alla är lika sjuka som denna även fast Burton har sitt lilla sätt att berätta på. Svag trea.

Riktigt grym, mästerlig och snygg musikal av Tim Burton. Älskar Burtons gotiska stil. Johnny och Helena passar perfekt i huvudrollerna.

KarinLovisa

en fyra för snyggheten. äcklig.

Biopremiär: 2008-02-15