Snacka går ju

2,2

Handling: Gymnasiekillen Lloyd vill inget hellre än att bli tillsammans med den vackra och intelligenta Diane. Lloyd gör allt för att försöka vinna hennes hjärta. Diane får ett stipendium att studera i England och ställs därmed inför ett svårt val.

År: 1989
Amy Brooks
Pamela Adlon
Jason Gould
Loren Dean

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

faktiskt inte bra alls, när skulle denna film vara minnesvärd? det är långtråkigt och inte roligt heller. 80-talet har mer att erbjuda en en bergsprängare!

idai

BERGSPRÄNGARE! SÅ COOOOL!

Jag såg den här filmen med blandade förväntningar. Jag gillar verkligen John Cusack, men å andra sidan var Cameron Crowes senaste film Elizabethtown (2005) fullständigt vedervärdig. Och visst märks det att han ligger bakom den här filmen, först och främst på dialogen som är minst sagt tafflig. Sidospåret om Dianes far är dessutom ointressant och stjäl tid från den egentliga storyn. Löjlig slutscen och en tjatig story där den vackra välbärgade tjejen faller för rebellen från andra sidan stan. Dålig klippning, och Diane är dessutom väldigt osympatisk. Cusack är i stort sett den enda ljusglimten, och soundtracket är ändå rätt bra. Dock resulterar det tjatiga manuset - trots att filmen är ganska rar av och till - i att Say Anything får en etta.
"What's a scam?"
"Going out as friends."
"No, it's not. Scam is lusting."
"Then what's a date?"
"A date is a prearrangement. With a possibility for love."
"Then what's love?"