Berättelsen om Narnia: Prins Caspian

Handling: Syskonen Pevensie återvänder till Narnia, där dom är åter igen försöker besegra en djävulsk konung och återinsätta den rättfulle arvtagaren till landets tron. Prins Caspian.

År: 2008

Damián Alcázar
Simón Andreu

Copyright BVI (Sweden) AB

Mrs Morot

Jag längtade efter den här uppföljaren. Häxan & lejonet följde boken riktigt bra. Därför var besvikelsen STOR när jag sett den här. Det är så mycket som är ändrat i jämförelse med boken.
Så när det gäller Prins Caspian anser jag det vara en fördel för de som inte läst Narnia-böckerna och bara ser filmen. Då är det en bra och spännande äventyrs/fantasy-film.

Dan banan

Säkert det ultimata äventyret i ögonen på en av senare generation.
Likt föregångaren ett omfattande äventyr med allt man kan önska sig i sagovärld.
En mycket snygg produktion, man har inte snålat.

Dock oerhört luddigt och tröttsamt för de äldre.
En stark tvåa sätter jag på plats.

Regndroppe

en jättestark fyra...

Jag tycker denna är bättre än första filmen. Fast väldigt förutsägbar, synd annars hade den blivit riktigt bra.

Men bortsett från det är den bra. Ben Barnes är bra som Caspian och Syskonen Pervansy är också bra. Ibland låter det som om de pratar ur en bok, men oftast är det bra.
Klar fyra, som sagt!

Pesole

Faktiskt är detta en bra uppföljare, vilket det faktiskt är. Men att ta en bra historia som Narnia är är inte det enklaste, men jag tycker dem gjorde ett bra arbete.

Milla86

Något mer våldsam än den första filmen, men ändå spännande och även lite tragisk. De har lyckats hitta riktigt bra barnskådespelare. De gör hela filmen.

Fint filmat, men dataanimeringarna känns lite fåniga.

Det skulle vara intressant att få reda på mer om kriget som utspelar sig i den verkliga världen också. Och hur det påverkar ungdomarna och barnen.

Levish_

Som man alltid säger, ettan är bättre. Dock har dom gjort ett bra jobb och effekterna går inte att klaga på! Skådespelarna blir bättre.

IWantItThatWay

Den här filmen var riktigt, riktigt bra! jättebra effekter, jättebra filmat, jättebra skådespelare och jättebra handling! Den var väldigt oförutsägbar och lite bättre än första narnia. Det enda dåliga är att jag saknar Mr Hummus och andra gången jag såg filmen var den inte alls lika bra.

fortfarnde uberdåligt fast ändå lite lite bättre än 1.
fast den här e så förutsebart så det blir gäspande tråkigt

Spike

Den här filmen skulle kunna ha blivit riktigt bra, tyvärr gjorde de den för lång och med för många långa krigsscener.

tuffa tjejen

Bra fortsättning på Narnia, handlingen är väldigt lik den i boken så det är bra, bra skådespel av barnen men filmen var ändå lite seg på en del ställen!!

Biopremiär: 2008-07-02

Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet (2005)
Berättelsen om Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen (2010)