Punisher: War Zone

2,3

Handling: Frank Castle återvänder för att rensa up bland de kriminella som vuxit sig starkare. Denna gång bär det av till New York där en av den undre världens ledare försöker ta över hela staden.

År: 2008
Bjanka Murgel
David Vadim
Larry Day

andor

Extremt otrovärdig. Mycket övervåld, dåliga repliker och rent allmänt dåligt regisserat/klippt. Såg klart filmen men kan inte rekommendera den till någon.

junkninjan

Äntligen får punisher en gestaltning av någon som inte använder spraytan, tränar boxercise och vaxar bröstet. Ray Stevensons tolkning av Punisher aka Frank Castle är skitig, förbannad och h skoningslös. Ray skapar en stenhård och fåordig hämnare med lite till övers för diplomati(långt ifrån den senaste Punisher filmen som är en glättig slapsticktolkning i mitt tycke). Introduktionen av Castle är så att man som gammal serietidningsnörd får ståpäls.
Modifikationen av utstyrseln till kravallväst med fluorescerande dödskalle är även den ett steg i rätt riktning och en bra mycket bättre strategi än spandex för en man i mogen ålder.
Manuset är dock ruttet och regissören kämpar mer än en arbetslös fembarnsmamma med att få det hela att gå ihop.
Vissa karaktärer är rätt intressanta(tex Jigsaw), men lider svårt av svagt manus och får inte spelrum.
Julie Benz(Dexters flickvän Rita) gör en diskret roll i denna halvkalkon för övrigt.

Actionssekvenserna är av varierande karaktär. Från lite halvpatetiska till ren våldsbalett med en sjuhelsikes densitet(speciellt sista halvtimmen är en glödhet motvikt till de dåliga sekvenserna i början av filmen).
Det är en svår film för mig att uttala mig objektivt om. Mycket på grund utav att jag alltid gillat karaktären Punisher. Här porträtteras han för första gången på ett godtagbart sätt (Dolph och Tom Jane framstår som lika hårda som rollspelslajvare i jämförelse)och det gör att jag VILL gilla Punisher Warzone och älska filmen som den fula rödhåriga prästson den är, även om jag vet att den egentligen är kass.
Detta är en blodig film skall påpekas, även med nutida mått mätt.

Summa summarum, om man gillar marvel + action + punisher, så är det ett givet kort att se Punisher WarZone. I annat fall så kan man kolla på "Legally Blonde 2" istället eller sniffa filtpenna.

Full rulle. Spänning. Grabbaction. När ska Punisher få komma in och hjälpa Avengers? #marvel

Brita

Tunn story, i våldsam film. Skådespeleriet är inte speciellt bra heller.

andor

movie-king

överdrivet våldsam men fun:D
vill ge tre men svag trea för snygga effecterna o snygga fotot

den här filmen va bra.hade inga förvätnigar till den och uncle_funk tipsa om filmen då trodde jag att den skulle va en medioker superhjälte film men ack så fel jag hade.första kvarten va skum men sen vart allt mycket bra..det e ingen film som inte gilla våld..för detta e det ultravåld som hjälper oxå mycket komisk bland våldet men den får en stark fyra nästan en femma men den får ingen femma pga första kvarten

Oj, herregud, vilken avskyvärt dålig film! Det är just sådana här actionfilmer jag inte gillar- rörig, ointressant och löjlig eftersom karaktärerna ska föreställa så coola trots att de inte är det.

junkninjan

Detta är en blodig film skall påpekas, även med nutida mått mätt.

Punisher, The (2004)