Toy Story 3

3,6

Handling: Andy är 17 år och skall åka till collage om en vecka. Woody, Buzz och gänget börjar bli desperata efter att inte ha blivit lekt med på flera år. När Andys mamma ber Andy städa upp och dela upp saker som skall till vinden, collage och soporna så hamnar Woody i collage-kartongen. De andra är på väg till vinden, men på vägen händer något och alla hamnar på ett dagis där en kramgod björn välkomnar dem. Woody känner dock att ha inte är färdig med sitt förhållande till Andy och börjar sin resa hem igen...

År: 2010

Wallace Shawn
Don Rickles
Ned Beatty
Estelle Harris

Mycket bra avslutning. Det känns inte som att det kommer fler filmer i serien, men man vet ju aldrig om snubbarna på Pixar lyckas klura ut nån ny historia.

Även om de här filmerna påminner ganska mycket om varandra känns varje film ändå väldigt olik de andra. Sen är det trevligt också att man inte bara slafsar ihop något för att krama ur ett vinnande koncept, utan man verkar ha ansträngt sig för att göra den här tredje delen lika bra som de tidigare två. En stabil 4:a.

haha, enormt rolig och den bästa Toy Story filmen av alla!! Rekommenderas varmt! Riktigt spännande slut.

Den andra uppföljaren till 1990-talets kanske mest framgångsrika animerade film har av rimliga skäl mycket att leva upp till, och i detta avseende lyckas Toy Story 3 (2010) överraskande bra. Animeringen är, som i de tidigare två filmerna, fläckfri och sätter en ära i att slå tittaren med häpnad i varje bildruta. Storyn är underhållande och bjuder samtidigt på känslosamma ögonblick, och med detta i åtanke kan jag överse med att filmens antagonist, teddybjörnen Lotso som av någon anledning luktar jordgubbar, mer eller mindre skämtas bort. Faktum är att storyn tycktes peka åt ett visst håll och bädda för en röd tråd som aldrig togs i bruk, vilket hade kunnat göra karaktären mer intressant, och framför allt, mindre stereotyp.

Med många goda skratt och en story som överlag är både väl bearbetad och inte stympar karaktärerna - vilket många uppföljare har för vana att göra - måste jag påstå att Toy Story 3 är en av de bättre uppföljare jag har sett. Vi kan givetvis fråga oss hur nödvändig ytterligare en film om de otursförföljda leksakerna egentligen är, men till skillnad från många liknande filmer utgör åren mellan filmernas produktion ingen faktor som gör filmen sämre. Detta är visserligen en bagatell, men en skicklig och trevlig sådan - och det räcker långt.

Nikoel

Helt underbar film och ett perfekt slut på Toy Story.

Stark 3.a.
Toy story ger alltid en endel skratt, och det är helt enkelt en rolig film. Gillar de olika karaktärerna där alla har en rolig personlighet.
2h-film som blir lite seg i mitten men som rycker upp sig ordentligt i slutet!

helt klart godkänt :) roligt att se in i andys framtid när han vuxit och vad som händer alla leksaker. Hela storyn från första filmen är som i irl kanske lever våra leksaker också? who knows..

Nille

När man har växt upp med Toy Story så var det en trevlig överraskning när man läste att det skulle bli ytterliggare en film om Buzz och gänget.

Ska börja med att säga att jag inte var något större fan av den föregående filmen dvs film 2.

Ser inte speciellt ofta på animerade filmer nuförtiden men då och då dyker det upp några intressanta pärlor. Toy Story 3 är en sådan.

Kortfattat så handlar filmen om Andys leksaker som alltid men den här gången träffar vi på Andy när han packar inför College. Många år har gått sedan han satt på sitt rymdöverkast på sängen med sina favorit leksaker. Buzz Lightyear och Woody.

Leksakernas uppdrag den här gången handlar om att få stanna kvar i Andys hus, även de inser att Andy har blivit för gammal. Under loppets gång hamnar våra välkända leksaker på ett dagis där det till en början är frid och fröjd men det är bara en syn för ögat till en början. De har kommit till en mardrömsvärld...

Riktigt bra avslutning på en trevlig animerad upplevelse. Toy Story avslutas på ett bra sätt.

Biopremiär: 2010-08-27
Filmpunkten-id: 19173