Rosa Pantern 2

1,9

Handling: Insp Jacques Clouseau blir tvungen att samarbeta med internationella agenter för att spåra upp en mästertjuv som stjäl historiska föremål runt om i världen.

År: 2009
John Cleese

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

3/5

Zorro69

Steve Martin som Clousau funkar inte...

struwe

Har inte sett ettan men ska man göra en ny Rosa Panter så ska det nog bli så här.jag hadde lite småkul när jag såg filmen iallafall.Peters sellers Clousau går ju inte att härma men Martin gör sin tolkning helt okey tycker jag

Rätt så kul film. Inte lika bra som ettan, men denna duger den också.

crack_of_dawn

Har inte sett ettan, och hade inga förväntningar alls innan filmen.
-Visst var det en enkel uppbyggnad på det hela, och inte heller någon avancerad nivå på skämten, men jag fick mig ändå några riktigt goda skratt.

Se den med ett öppet sinne -utan att ha dömt den i förväg -då kan du nog ha en riktigt rolig stund :)

Hook

Rosa är inte värt det!

Steve Martin återvänder med sin fåniga mustasch och fula accent i Rosa Pantern 2. Denna gång så är flera nationella symboler ovärderliga saker i olika länder stulna av The Tornado (?). Flera av ländernas ledande detektiver sätts in och Jacques Clouseau får uppdraget att leda teamet. Men så fort han kliver utanför Frankrikes gräns så blir diamanten rosa pantern stulen.

Storyn är bättre än första gången lite klassisk och ändå genomrutten, då visa karaktärer får åka längst bak i bussen och aldrig riktigt få en förklaring till varför dom är där. Steve gör en humorlös men smartare Clouseau än tidigare. Även om det står under förtexterna att filmen är baserad på Ed Blakes filmer så förtjänare denna film inte att ha Panter-themet eller ens titeln. det är dubbelt så dumt och urartar stor i slutet vilket får mig att helt enkelt försöka hindra mig själv för att lämna biografen.

Skämten är så ointressanta stunten är så överdrivna och alla karaktärers accenter är helt bortom flötet och på äg ned för Neagara-fallet. Hela filmen är så enkel, förutsägbar och riktad antingen till väldigt små ungar eller vuxna som inte sett originalen. Skäms på er! SKÄMS!

Story: 1+
Skådespeleri: 1