Rosa Pantern

2,2

Handling: När en fotbollstränare mördas och hans berömda diamantring, Den Rosa Pantern, stjäls finns det bara en man som kan lösa fallet - han var dock inte ledig så Inspektör Jaques Clouseau får komma till den franska polisens undsättning.

Kommissarie Jacques Clouseau är ett namn som sätter skräck i kriminella – och alla andra som råkar komma i hans väg. Kanske beror det på att hans slutledningsförmåga lämnar ett och annat att önska...

Regissör: Shawn Levy
Beyoncé Knowles
Jean Reno
Emily Mortimer
Henry Czerny

Har ingenting emot Steve Martin, men han är oförmögen att ens knyta Peter Sellers dojor när det gäller gestaltningen av Clouseau. Att manuset är extra kasst hjälper inte heller.

Cammie

Bedrövligt dålig. Det finns en enda skådespelare i den här filmen som kan agera; Jean Reno. Synd att han skrivit på för en sån här usel film. Beyonce Knowles ser korkad och förvånad ut i hela filmen, Steve Martin leverar repliker med fransk töntaccent och Kevin Kline har nog inte hunnit få manuset än.
Tråkig och meningslös.

Hook

Rosa Pantern dog med Sellers...

När 30 år har gått sedan sista Rosa Pantern filmen kom ut ("Rosa Panterns Hämnd" 1978). Nu gör "big Ft Liar" regissören Shawn Levy ett försök att återuppliva genern med Steve Martin som inspektor Jacques Clouseau.

Även om Steve Martin försöker så tröttnar man på hur han överdrivet och rent urbottat dumt prata amerikanska med fransk brytning, man blir bara trött på att höra honom över huvudtaget. Skådespeleriet är uselt man får aldrig den vänskap som skall skapas mellan Steve och Jeans karaktärer Ponton.

Dom flesta roliga händelserna är kopior av gamla 60-70-tals klassikerna av Ed Blake, men också att dom visas alla i trailern gör att dom tappar trovärdig het och komisk mening i filmen över huvudtaget.

Rosa Pantern filmerna är en skatt bland komedier och komiker, antingen gillar man dom och inte gör en ny film av alla de bra filmerna och tar saker som redan gjorts. Eller så hatar man serien och gör en nyinspelning med alla de stunts och TM-märkta händelser som gjort Rosa Pantern och Petter Sellers till komiker-världens juveler. det ända som är något positiva är att själva diamanten är tillbaka i fokus.

En etta till en nolla inom filmhistorien...med en nypa salt ser jag filmen och tänker tillbaka till originalet som inte är värd det här...misslyckandet...Pantern dog med Sellers låt dom vila i frid.

-3 (5/10)
Så har man äntligen sett komedin som tyska Nathalie rekommenderade till mej redan 2006 då den kom. Helt ok, kanske lite mer. Men inget slår Peter Sellers originalversioner!

lite besviken faktiskt, trodde de skulle vara lite mer roliga scener visst var den rolig men de va ju inte så överdrivet men en trea för bra film och skådespel

Zirgo

Jag gillar originalen, och jag gillar inte det här. Dom försöker bygga på samma skämt och situationer ifrån originalen, vilket kanske inte är fel i sig men att bara ha samma innehåll och försöka uppdatera förpackningen ger ingen credit i detta fallet.

Dan13

Den var väl okej men jag trodde den skulle vara mycket bättre. humorn, var lite patetisk och filmen var lite löjlig.

Spike

Det bästa är helt klart när han ska lära sig att tala med amerikansk accent.

zarischka

Vad ska man säga?
Ett stort nja. Några rejäla garv, men också ett antal "jaha?"... Jean Reno är en hjälte, som vanligt - och det var synd att Stratham hade en så liten roll...
Martin borde verkligen övat mer på accenten - den är usel. Men det är underhållande!

Cammie

Tråkig och meningslös.