Crank - High Voltage

2,3

Handling: Chelios möter en kinesisk maffiaboss som stulit hans nära oförstörbara hjärta och bytt ut det mot en prototyp som måste ha höga doser elektronisk volt. Nu är Chelios ute efter hämnd igen...

År: 2009
Reno Wilson
David Carradine
Ling Bai

miffo

Om man vill ha en actionrulle som underhåller skulle jag föreslå att man i första hand tar Crank, vilket den här filmen är uppföljare på. Där Crank hade en skön stil med en kamerastil som får filmen att hålla hög fart när den inte har det egentligen så har uppföljaren höjt det ännu ett steg. Tyvärr så funkar det inte dra upp tempot på tomgång så mycket. Istället har man lagt in sex, sex och åter sex för att återhämtat sig, men det här ska vara en actionrulle, inte ett bås på en stripteaseklubb. Där första filmen gjorde ett par gags av att Chev Chelios (Jason Stetham) måste hålla hög puls och har sex, så har man i tvåan lagt in det tiofalt, och det känns bara billigt.
Normalt brukar man kunna se på en film hur dålig den är genom hur snart i filmen dom visar nakna kvinnobröst. På senare tid så har sett ett par filmer där detta inte stämmer, men Crank 2 återgår till den standarden med kraft, samtidigt som den även återgår till den vanliga standarden att uppföljare väldigt sällan är bättre än ettan.
Slagsmålscenerna är sämre och handlar mer om eldgivning och inte slagsmål, vilket blir tråkigt i längden, komiken från första filmen sätts i baksätet och man ersätter den med sex.
Slutbetyget blir en tvåa. Det är synd, då filmen hade kunnat bli bra om man inte ändrat så mycket på vad första filmen innehöll.

Nikita

Ni måste skämta! (Personerna bakom filmen, alltså.)

Inte lika bra som första filmen men väl underhållande och skön rulle. Jason Statham är grym som vanligt.

Irriterande, det är vad den är..

actionman001

jag tyckte att ettan var skitbra den var coolt filmad och
en ganska annorlunda actionfilm. Men redan 2 minuter in i crank 2 så kände jag att det inte skulle bli bra. Crank 2 spårar ut totalt och när filmen va slut satt man och tänkte wtf va det här. Får en svag 2a. En riktig besvikelse

BlackHawk

Vilken besvikelse efter att ha sett ettan. Allt som var bra med ettan är dåligt med denna + lite till. Storyn, skådespelarna, effekterna, ja allt.

hur kunde det gå så fel?ettan e ju en bit mästerverk i mina ögon och självklart va förväntningar skyhöga men crank 2 missa målet så mycket...tvåan e både onödig och helt jäkla ologiskt..tvåan spårar ur totalt men den hade sina ljuspunkter men det va inte mycket ljuspunkter..men om man vill ha en film som totalt spårar ur e detta film för er men för mej va detta en stor besvikelse..jason stathams sämsta film helt klart...slutet antyder nåt men det hoppas jag verkligen inte.. tummen ner för denna film..funderar om jag ska ge den här en etta eller en tvåa..det får bli en riktigt svag 2

BuRNeR

Betydligt sämre än 1an.