Wild at Heart

Handling: Sailor Ripley flyr i bil genom den amerikanska södern med flickvännen Lula. Lulas mor drar sig inte för något för att stoppa parets flykt, inte ens att anlita en gangster om hjälp.

År: 1990

Sheryl Lee

Copyright PolyGram Filmed Entertainment

KarinLovisa

kärlek!

nu har ja sett min andra lynch film.den första va elefantmannen och det skildes ganska mycket.den här va väldigt skum men samtidigt mystisk och bra men ja kommer nog inte se om den på ett väldigt bra tag

Besvikelse. Lynch gottar sig i surrealism och personlig estetik, men tycker inte det är speciellt bra, i synnerhet inte när man ser till merparten av mannens verk. Vet inte heller om jag var speciellt imponerad av Badalamentis insatts heller, inte när man ser till hårdrocks musiken iallafall. Men det är absolut godkänt, en Lynch film håller alltid på något plan, en stark tvåa.

bob__

En fin fin film! härliga dialoger och bra skådespel av willem dafoe. skönt knasig film

En stundtals brutal och våldsam Lychfilm. Fast man känner ändå ett så stort intresse för intrigen så att man tittar klart.

Rune

Cool david lynch film med influenser från trollkarlen från oz. Bra skådespel.

The Sulkster

Helt klart en av David Lynch absolut bästa stunder och han har haft många. Grymt begåvad regissör. Men så har vi ju Cage som är coolheten själv i denna film. Den är råå, kall, sexig, brutal, blodig,kärleksfull, ful och framförallt cool.

Filmpunkten-id: 2055

Perdita Durango (1997)