Simone

2,4

Handling: Victor Tarnsky är en föredetting i filmbranschen. Visserligen har han belönats med flera filmpriser en gång i tiden, men just nu ser inte karriären så lysande ut. Hans planerade storverk "Sunrise Sunset" går i stöpet då den kvinnliga huvudrollsinnehavaren Nicola Anders säger upp sig och han får sparken av sin före detta hustru Elaine som är chef för filmbolaget där han jobbar. Allt hopp om karriär och återförening med sin familj verkar vara ute. Men då dyker datageniet Hank Aleno upp...

År: 2002
Jeff Williams
Rachel Roberts
Mitzi Martin
Carole Androsky

Blev rätt irriterad på filmen ändå, känns som det borde gått att leta fram ett starkt budskap där nånstans, men jag kunde inte finna det! Dessutom så var det knivigt att ta filmen på allvar, kändes mest som en överdriven, småknasig komedi, medan det i själva verket borde ha varit en thriller eller ett drama.
Grundproblemet som jag ser det måste ligga i manuset samt genrevalet.

Plus för härlig fantasykänsla, snygg scenografi och snyggt foto.

En skön och helt oki film. Rolig idé.

Småunderhållande film. Ingen film jag ser två gånger. Men den var okej.

Filmen ligger bra i samtiden, men den är fortfarande seg, tråkig och väldigt förutsägbar. Slutet var inte exakt som jag trodde faktiskt, men handlingen är lika genomskinlig som mina fönster.

Visst lite roliga moment finns med, men filmen förblir inte mycket till varken komedi eller drama.

Nä, den håller inte långt. Får bli en stark etta.

Mackie

Intressant och annorlunda film. Al Pacino känns helrätt och illusionen av en verklig person i den virtuella personen är slående. Kanske lite väl smetig och sentimental på sina ställen, men annars bra.

Jona

Intressant film. Bra och spännande. Tyvärr förrekommer några sämre tabbar. TEX att man använder 5½ tums disketter (floppy) i såna moderna och bra datorer. OCh att hårdisk-läsaren är synlig och utan hölje.

Men annars är filmen riktigt bra faktiskt!

Nefern

Rätt underhållnde film med en intressant idé och tanke. Var farligt nära familjefilm några gånger där men den höll måttet. Utvecklades bra också, och ingen hade kunnat sköta Pacinos roll bättre.