Green Hornet, The

Handling: Han är förläggare dagtid och en maskerad brottsbekämpare när mörkret faller. Hans ständige sidekick är Kato och tillsammans med sin japanske vapendragare färdas han runt i bilen "The Black Beauty", beväpnade med specialpistoler, knockout gas samt Katos närstridskunskaper blir de en duo att frukta...

Baserad på kultförklarade tv-serien med samma namn.

År: 2011
Jay Chou
Analeigh Tipton
David Harbour

Copyright Columbia Pictures

Rolig film som känns som en stor drift med många andra filmer, men ändå ingen parodi. Överraskande bra underhållning för att vara en film på nästan två timmar i den här genren.
Seth Rogen spelar som vanligt en ganska oseriös figur, men den är ändå mer seriös än de roller han brukar spela.

helt okej men tycker det börjar bli lite för mycket superhjälte filmer

the_jobe

Det som fick mig att vilja se The Green Hornet, var att Michel Gondry är en av mina absoluta favoritregissörer. Det finns en del scener som är ganska snygga, både visuellt och auditivt, med till exempel snygga färger och spännande effekter på musik. Men det håller inte hela vägen, eftersom manuset inte är något vidare. Kanske har Gondry gjort den här filmen för pengarna, kanske för att testa på att göra action och superhjältefilm, men jag tror inte att han kommer fortsätta på detta spåret.

Pesole

Detta var en av de mest töntigaste filmerna jag har sett, jag hatar den och den var inte alls bra. De kunde ha gjort den väldigt cool, men det var fel skådespelare och allt var väldigt fel må jag säga med allt i hela filmen. Till och med skurken var så dålig och töntig, är så himla missnöjd med hela filmen

Hook

Tre starka sting av bålgetingen...

Brett Reid är en festande party nisse som inte bryr sig ett dyft om sitt eller sin fars rykte. Men när hans för plötsligt dör så måste den unge oerfarne nollan t över medie-imperiet. I sin ångest så möter han Kato, som gjort hans morgon kaffe utan Reid medvetande. Kato visar vad han har fått jobba med under Reids fars ledning. Coola bilar och häftiga tekniska ting leder till Brett och Kato till att bli brottsbekämpande brottslingar.

The Green Hornet är en komedi som påminner mycket om de gamla "Rosa Pantern"-filmerna och som har samma broder-slash action komedi med en oduglig och en enastående hjälte-duo. Seth Rogan gör sin roll som Reid som sig själv och inte alls mycket som skiljer från hans tidagre filmer utom det faktum att han gått ned några kilo för att kunna gör den sis taction scenen som verkligen gör filmen sevärdig.

Andra saker som gör filmen mycket seddvärd är det sett som Kato är som sidekick. Spelad av Jay Chou och rätt nytt ansikte på den här nivån av film. Men humorn finns och deras relation förbättras för att sedan komma till den obligatoriska nedstämningen då de går skillda vägar för att sedan gå samman i slutet för att ta sig an skurken Bloodnofsky. Skurken spelas av en mycket löst använd Christoph Watlz. Andra kända namn är Cameron Diaz som bara är där och fyller knappt något i filmen förutom det korta 'eyekandy'-styket.

Filmen är två timmar lång vilket är en bra tid för att fastställa allt i ordning för att få till ett riktigt bra slut. Relationen är viktig i filmen mellan Kato och Hornet. Set och Jay gör rollerna bra med bra effekter och hyfsad dialog som i bland känns väldigt mesig och dum. men det är film för actiondiggande galningar och det är inte omöjligt att vi kommer få ett till stick av den gröna bålgetingen.

Biopremiär: 2011-01-21