Taxi 2

Handling: Spänn fast säkerhetsbältena - igen! För den här gången går det undan rejält när Daniel - Marseilles våghalsigaste, snabbaste och charmigaste taxichaufför - tvingas hjälpa polisen på nytt. Daniel blir av sin nya flickvän introducerad för hennes far, en hårdhudad general av den galmla stammen. Fadern blir snart så imponerad av Daniels köregenskaper att han anlitar honom för ett specialuppdrag. Han blir privatchaufför åt Japans försvarsminister som kommer till Marseille för att studera den franska polisens anti-terroriststyrka i aktion. Förhoppningen är att han i samband med besöket ska skriva under flera för Frankrike fördelaktiga handelsavtal. Men när den japanska yakuzan slår till och kidnappar försvarsministern står polisen i Marseille än en gång hjälplösa med skägget i brevlådan. De behöver snabbt hjälp av någon som kan rädda dem och hela Frankrike undan en diplomatisk kris. Och vem är mer lämpad för det uppdraget än Daniel. Tillsammans med sin gode vän, den förvirrade polisen Emilen, tar han upp jakten på förövarna.

År: 2000

Yoshi Oida
Kentaro Yuji Yamashita
Hiro Uchiyama

alexanderbilar

2an e också et riktigt mästerverk!

det är betydligt mera fasrt i 2an..

me nden är dock inte lika ungdomlig som ettan..

gillar även dom 3 svart mitsubishi EVO VI T.M.E japanerna kör på tåg spåret!

mycke lyckad!

guldis25

bra och rolig och fartfylld film jag har sett alla filmerna utom ettan (har till och med sett fake versionen som man kan kalla den )

slizy

En aning bättre än första filmen enligt mig, men vissa stunder känns den långtråkig.

Idiotisk och dålig film. Den är tråkig och Emma Sjöberg är en kass skådis.

Målaren

Bra, rolig och fartfyld komedi.
Bör ses om man tyckerom biljakter.

stankovic

Lika rolig och fartfylld som ettan.

Life_is_so_blue

En medelbra film med Emma Sjöberg i en roll!
Mycket rolig och underhållande, dock lite seg och för mycket bilsener, men filmen heter ju taxi så...
En stark 3:a

Taxi (1998)