Taxi 3

Handling: Det är december i Marseille. Taxichauffören Daniel har installerat ännu mer utrustning i sin supertaxi och bankrånare utklädda till tomtar rånar stadens största bank. Under tiden är polischefen som besatt av sin japanska praktikant, efterforskningen går på tomgång och polismannen Emilien ser jultomtar överallt. Från gågatan i Marseille till skidspåren i bergen...

År: 2003

Jean-Pierre Mas
Michel Neugarten
Patrice Abbou

guldis25

som jag har oich kommer skriva på följande film , bra och fartfylld mycket lyckad

alexanderbilar

betyg 3,5..

Taxi 3 "duger väl" som en kompis brukar säga..

jag tycker inte alls att 3an är i närheten så bra som 1 an o 2an, men endp betydligt bättre än 4an..

stankovic

Fartfylld och rolig dock inte lika bra som dom tidigare filmerna.

die_hard

snabbare och roligare;)

Timoti

Jag visste inte att franssmännen kunde göra sådan hära bra filmer!

Pesole

En enorm bra film, den har häftiga saker. Jag gillar den här filmen, mera än någon kan tro.

Andra filmen i serien är den enda som faktiskt lyckas, det här är en av de dummaste filmer jag sett, den var inte dålig, men jag kommer tillbaks till att karaktärerna är överdrivet korkade och här var det överdrivet, som vanligt häftiga racing-scener. Men hur kunde Naceri veta att de skulle upp i bergen och åka bil, fråga: Om du bodde i innerstan och höll på med racing, skulle du ens komma på tanken att sätta Snöplogar-däck på din bil, jag tror svaret blir nej, och eftersom detta var fallet i taxi 3 blev filmen otroligt förutsägbar. Så nu får det vara slut på taxi-filmerna om de inte kommer på en riktigt bra intrig!

Taxi (1998)
Taxi 2 (2000)