Wedding Singer, The

Handling: Välkommen till 1985. Vi möter Robbie, musiker och sångare som drömmer om att bli kompositör. Istället bli han den ultimata festsångaren - med bröllop som specialitet. Av en tillfällighet möter han Julia (Drew Barrymore), som gör sin första dag som servitris på ett av många bröllop där Robbie sjunger, och en speciell vänskap utvecklas mellan dem.

Robbie är själv på väg att gifta sig, med Linda som dumpar honom på självaste bröllopsdagen. Han förvandlas från den självklare festräddaren till en vandrande katastrof. Och vad är mer patetiskt än en bröllopssångare som är olyckligt kär?

År: 1998
Gemini Barnett
Teddy Castellucci

Copyright New Line Cinema

jezzie86

Soundtracket till filmen måste vara ett av de bästa någonsin! Det är 80-tal, axelvaddar och sköna frisyrer så att det ryker om det! Filmen som sådan är en riktig feel-good-film, inte direkt en komedi som man gapskrattar åt men ändå sådär småkul och mysig, och det räcker långt i den här rullen.

2+ för en helt okej film. Den får en stark tvåa
Men den känns alldeles för typisk komedi/romans för att klättra högre. Det är så klassiskt i de olika vägskälen i filmen och jag tycker man kan begära lite mer.

En rolig och underhållande film, med ett fint budskap. Stark trea.

Det är inget fel på Adam Sandler, han är rolig... Men varenda film han gör ser ju likadana ut. Tyvärr.

Isko

Väldigt bra film med mycket bra musik. Men alldeles för klichéfyllt för att få högre betyg. Man vet hur filmen ska sluta redan efter 10 minuter.

Underbar! Bra musik och härlig handling.

Sofia92

Den här filmen är sjukt mysig och bra. Musiken är så bra, jag tycker om 80-talsmusik även om jag inte själv var med då. Filmen kan vara lite flummig i slutet men jag gillar det ändå. Coolt att Billy Idol är med också. Det syns att filmen är gjord så att det ska se ut som 80 tal, kläderna och frisyrerna är häftiga.

jezzie86