Gnomeo & Julia

Handling: En version av Shakespeares pjäs Romeo och Julia som utspelas i några trädgårdsgnomers värld som "bor" på varsin granntomt...

År: 2011

Patrick Stewart
Julie Walters
Ozzy Osbourne

Copyright Walt Disney Studios Motion Pictures

Jag trodde inte jag skulle gilla den här filmen så mycket. Jag gillade iden med trädgårdstomtar i en Romeo och Julia saga. Men den var betydligt bättre än jag hade väntat mig. Humorn var på topp. Jag skrattade vid flera tillfällen. Väldigt rolig och underhållande film. Men samtidigt så var den också väldigt seriös och romantisk när det väl gällde. Kärleken mellan Gnomeo och Julia var bedårande. Man kände verkligen för dom. Kärleken varvades med underbara och charmiga skämt. Den melodramatiska paddan som var Julias närmsta vän var ju bara för underbar. Samtidigt hade filmen väldigt allvarliga sorgliga stunder som verkligen var smärtsamma att se. Trotts att iden om Romeo och Julia i trädgårstomteformat kan låta lite väl sockersött och barnsligt så grep filmen verkligen tag i en och förtjänar därför en 5a.

3+ för en rolig ide. Bra animerat. Lagom längd på filmen. Jag gillar filmen helt enkelt. :)

IWantItThatWay

En unik och rolig tappning av av Romeo och Julia! Gullig film! Stark 3:a!

som vilken romeo och julia film som helst men i ny tappning och det var faktiskt charmigt att göra det av trädgårdstomtar. Filmen i sig va helt okej, sevärd men inte mycket att hurra för

Biopremiär: 2011-03-11
Filmen är animerad

Mästerdetektiven Sherlock Gnomes (2018)