Beautiful Creatures

Handling: 17-årige Ethan drömmer sig långt bort från sin lilla hemby - tills han möter nyinflyttade Lena. De är som gjorda för varandra och attraktionen dem emellan är omöjlig att motstå! Men Lena bär på en mörk hemlighet. Hon tillhör en magisk familj och snart kommer ödet att avgöra om familjens mörka sida kommer att uppsluka Lena helt. Och döda kärleken och den man hon älskar!

År: 2013
Zoey Deutch
Camille Balsamo

Copyright Nordisk Film

Ajice

Hade inga förväntningar alls så jag tyckte att det var en helt utmärkt filmupplevelse. Trodde det skulle vara som att se någon dum twilight-film (jag har trots allt sett 1an och 2an, för jag läste 3e boken och tyckte den var helt ok, innan jag ens visste riktigt vad det var (icke känt under den tiden) b). För mig var den första twilight filmen sebar och okej men verkligen inte jättebra

Visst att jag inte berördes så djupt att jag grät men jag skrattade några gånger och gillade många inslag, karaktärerna är ju häftiga och charmiga och storyn är bra. Detta är ingen löjlig twilightkopia, men den är visserligen stundtals löjlig.

Hade hoppats på nåt bättre och potentialen finns då filmens första halva definitivt håller för en trea. Men sen blir jag mer o mer ointresserad, filmen tappar mystiken och blir för standard. Hade gärna undvikit ordet Twilight-kopia men det är precis vad det känns som. Stark tvåa!

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Hade inga förväntningar. AB gav denna ++++ av 5 möjliga. Spännande, lite cool idé, skön stämning.

Biopremiär: 2013-02-13