Stjärnor utan hjärnor

Handling: Jay och Bon har varit bästa kompisar i hela livet. En av deras polare skapar serier och hittade på Bluntman and Chronic med Jay och Bob som förebilder. Jay och Bob läser aldrig nåt, inte ens serier, därför vet de inte hur populär den här serietidningen blivit. De har inte heller en susning om att storyn är på väg att bli film, och att de borde ha en snuskig massa pengar att hämta. Men i samma stund som de får klart för sig allt detta börjar det hända saker. Jay och Bob tänker dra till Hollywood och stoppa filminspelningen om de så ska gå dit.

År: 2001
George Carlin
Carrie Fisher
Bryan Johnson

The_Dude

Jag hoppas att den person som satte den svenska titeln till denna Smith-film fick sparken! Vad fan tänkte du med? Jay and Silent Bob Strike Back är en spinn-off med Jay och Silent Bob som är kända från Kevin Smiths filmer. En förutsättning för att man ska förstå de flesta skämten i denna film är att man sett Smiths tidigare filmer och känner till huvudpersonerna. Då blir det är riktigt kul, annars har jag svårt att se hur någon skulle gilla det här.

En av mina favorit-komedier, Jay and silent bob är riktigt roliga, jag har mycket till övers för den här typen av skämt, två killar som bara tänker på sex, röka på och bara hänga, saker som vissa människor bara gör ibland, men som de här "idioterna" bara har i skallen hela tiden, bokstavligt talat. Det är riktigt kul faktiskt, när de bestämmer sig för att sticka från hålan de bor i, och de vet ingenting om omvärlden, herregud, jag skrattade arslet av mig när Jay säger: "What the fuck is the internet?", de här killarna har verkligen ingen koll. Dessutom är det riktigt kul att få se så många kända ansikten i filmen, både Affleck och Damon spelar flera roller i filmen, och som vanligt i kevin smiths filmer så är Jason Lee med, och han är verkligen rolig.

En bra och kul film.

ja minns att ja tyckte om den som fan när ja såg den kring 2002/2003 och nu 7 år senare tycker ja den e bara bra´.lite små larvig men det duger att titta på

hahaha, vilken sjukt rolig film xD inget är logiskt, det är bara massor med knäppa scener xD

idai

Film med självdistans, så awesome! Rekommenderas för skratt

Crocodile

En av de bästa komedierna någonsin 5/4

Blade of metal

jay & silentbob är 2 killar från new jersy som bara har sex och droger i huvudet. ungefär som jag hahah

takethatcommie

Kevin smith aka silent bob what a legend!

Clerks (1994)
Mallrats (1995)
Chasing Amy (1997)
Dogma (1999)
Clerks 2 (2006)
Jay and Silent Bob Reboot (2019)