Känn ingen sorg

Musik:

Musik:

Handling: Pål drömmer om att lyckas med sin musik men har ett stort hinder, sig själv. Han är en oslipad diamant och det enda som är större än hans musikaliska förmåga är hans tvångstankar som konstant försätter honom i problem.

Vi följer Pål och hans kamrater i en emotionell resa genom ett sommar-Göteborg där Pål kastas mellan kärlek och svek, förälskelse och försoning.

År: 2013
Regissör: Måns Mårlind Björn Stein
Originaltitel: Känn ingen sorg
Alternativ titel:Midsummernights Dream (int. titel)
Adam Lundgren
Kim Lantz
Disa Östrand
Lucas Miklin
Jonathan Andersson

Copyright Svensk Filmindustri (SF)

3+/5
Viaplay.
Annorlunda fin film. Skönt annorlunda för att vara svensk. Lite flummig stundtals, men han ser saker som måste bero på nån bokstavskombination. Tydligen helt baserad på Håkan Hellströms sånger (!), vilket står i eftertexterna - jag visste ej på förhand.

Ajice

Mycket psykadeliskt, hade inte så höga tankar om den här filmen men de jag hade blev i slutändan positivt överaskade. Gillar den massor ända fram till mitten och i slutet så tappar jag intresset, i slutändan tycker jag nog att om det fanns någon 'mening' eller ett budskap så tyckte jag att det isf försvann i allt ehm, trams?

En riktigt bra film som har allt: kärlek, värme, humor, skratt, gråt. En svensk filmhöjdpunkt år 2013.

Biopremiär: 2013-07-19