Speed

Handling: Jack Traven, en bombexpert får uppdraget att desarmera en bomb som en hämndgirig utpressare har placerat på en buss.

Till att börja med måste Jack, tillsammans medpassageraren Annie, lyckas hålla bussen körande genom Los Angeles gator i mer än 80 km/h - annars exploderar bomben...

År: 1994

David Kriegel
Natsuko Ohama
Daniel Villarreal

torulf

Jag tyckte bättre om filmen när den kom än nu när jag ser den tolv år senare. Det är en bra action, och den var lite nytänkande då. Nu irriteras jag mest av bristande logik och ganska dåligt skådespel. Bullock spelar bra, men det är hon ensam om. Det blir en svag trea, mest för att jag gillat den förut.

Action hela tiden, och det är egentligen ganska mycket som händer förutom bussfärden. Men det fanns en hel del logiska luckor i filmen och vissa karaktärer var för mesiga och stereotypa.
Jag hade gärna sett att man följt upp några händelser också, men då finns risken att filmen hade blivit för lång.

Mov3

Grym film! Imponerande spänning, kan se om och om igen.. nagelbitare hela tiden!!

Ren underhållning, en tunnbottnad film som bara pumpar på med grymt bra action. Jag avgudar filmer lik dessa som man bara kan koppla av hjärnan och bara glo.

jag_mandis

Lite läskig, Mer bra =)

Tänka sig att den här filmen en gång i tiden var en av mina favoriter: Jag var liten och utbudet kan inte varit särskilt stort för nu när jag ser den igen är det nästan så jag skrattar över vad otroligt överdriven och orealistisk filmen och karaktärerna är. Början är alldeles för påstridig även om man kan få intycket av det de kommande en och en halv timmarna kommer bli spännande och actionfyllda. Fast allt kollapsar. SPOILER! Hade det dessutom inte varit billigare att ge honom de där pengarna? Med tanke på allt som förstörs i bussjakten etc?

ma10as

Fullt ös medvetslös. Inte en lugn stund

om man letar efter en actionfilm så har man kommit rätt

Speed 2: Cruise Control (1997)