Hans och hennes

Handling: Johan och Anna-Karin är nyförlovade. Johans far vill att de skall ta över släktgården. Själva vill Johan och Anna-Karin bara en sak - ha barn. Men detta visar sig inte vara så lätt.

År: 2001
Anders Janzon
Gunilla Abrahamsson
Angela Kovacs

Audrey T

Fin film om ett par som är ofrivilligt barnlösa och dessutom har problem med pengar och vad man ska satsa på i livet. Livet på lantgård är inte så idylliskt utan innebär hårt arbete utan någon större belöning. En ovanlig kärleksfilm där alla rollfigurer känns som gamla bekanta och varken är tillrättalagda eller karikatyrer på hur ”lantisar” ska vara. Jag har dock svårt för att se filmen igen med tanke på Johanna Sällströms tragiska död.

Sofia92

Hans och hennes är väl helt okej, men inte mycket mer.
Skådespelet är det bästa, Jonas karlsson har varit bra alla gånger jag sett honom och här är han inte sämre.
Miljöerna är riktigt sunkiga och stökiga. Det är långt ifrån en feel-good rulle, handlingen går i princip bara ut på elände och bekymmer. Men om jag inte minns fel var handlingen till stor del oförutsägbar, och det är extra plus.
Däremot kändes filmen tjatig emellanåt och dialogerna var enformiga.
Tempot är riktigt lågt, det gör också att man tröttnar en del.

Den här filmen hamnar på övre halvan av betygsnivå 2

stört skön svensk film men hatar hans kallingar haha

Audrey T

Den var bra, skådespelarna var bra. Han som spelar Greken är mycket bra..

heroin

En hyfsad film som tar upp ett svårt ämne: att vara ofrivilligt barnlös.
Det är verkligen ingen film man blir glad av, stämningen är dyster och sunkig, men skådespelarna är bra och filmen blir aldrig seg eller tråkig. En trea.

uncle_funk

Jag tycker att Jonas Karlsson är en skicklig skådespelare, i denna är han bra, han är det enda som är bra.

Shadowplay

Bra film med bra skådisar. Manuset håller bra tycker jag. Lite rolig.