Color of Money, The

Sport:

Sport:

Handling: För 25 år sedan kom Fifflaren med Newman i huvudrollen som bluffande biljardproffs. När han nu är tillbaka i samma roll har han slutat spela och övergått till att värva och bygga upp två nya talanger. Han möter den unge Vincent - Cruise - och ser i honom en vinnare. Men han kan fortfarande inte låta bli att fiffla...Den här filmen är fristående från den första, men vi tipsar om att se båda.

År: 1986
Ron Dean
Lisa Dodson
Donald A. Feeney

Rymdis

Minns den som en riktigt bra film. För dig som gillar antingen idrotts- eller skumraskfilmer, den är nämligen en blandning av dessa genrer.

För att inte vara dödsintresserad av biljard känns sporten ändå riktigt intressant här!

Ett alster av Martin Scorsese är alltid kul att se.
The Color of Money börjar väldigt bra. Intrigen är underhållande och engagerande. Newan och Cruise fungerar bra ihop. Efter halva speltiden tappar den lite och det är svårt att förstå karaktärernas ageranden.
Hursomhelst så är ändå The Color of Money en bra film som förtjänar en stark trea i betyg.

stankovic

Okej film med lite cool biljard anda,dock väldigt seg och långtråkig.

korp72

Som tidsfördriv duger den väl! Ganska långtråkig emellanåt.

die_hard

duger väl i krig den här

Xenomorph

Mycket bra skådespelarinsatser och snygga bilder på folk som spelar biljard. Ett krav för att uppskatta den här filmen är dock att man gillar biljard skulle jag tro.

Fifflaren (1961)