Bandits

Handling: Två bankrånare blir båda kära i och börjar bråka om samma tjej, som de tagit som gisslan. I hopp om att få publicitet för kidnappningen bryter de sig in hos värden för en amerikansk variant av programmet "Efterlyst".

År: 2001
Richard Riehle
Micole Mercurio
Scott Burkholder

Laidan

Slutet gillar jag verkligen. Det var faktiskt lite oväntat med tanke på det man får se i början. Billy Bob Thornton är ovanligt mesig i denna filmen, vilket iallafall inte jag är van vid. Bruce Willis kör sin gamla vanliga stil, vilket brukar resultera till en bra eller ibland riktigt bra filmer.
Rolig och intressant. Udda sätt att råna banker på, det är kul att se sådana idéer.

Jag får hålla med om att handligen här ovanför inte stämmer speciellt bra med filmen. Det borde ändras.

kaj08

En underhållande bankrånarfilm. Bruce Willis spelar som han brukar, en cool och tuff kille som i denna film är bankrånare. Hans kupan spelas av Billy Bob Thornton som här spelar ovanligt mesig. Lite kul att se honom i en sådan här roll, och ett kul inslag är att han är inbillisk sjuk i de flesta skjukdomar.

Det som lyfter upp filmen är Cate Blanchett som spelar en småtokig tjej som blir förstjust i de båda bankrånarna. Det blir till slut en rolig och småtrevlig film, även om den är något lättsam. En stabil 3-a.

Milla86

Halvrolig komedi med en del smarta varianter på bankrån. Det hela blir lite ironiskt när de familjer som blir tagna som gisslan njuter av att vara i rånarnas sällskap.

Trots att det är många kända skådespelare med hjälper inte det för att filmen ska bli bra. Emellanåt blir det mest fånigt och segt.

Lite smårolig film. Det känns som att flera filmer utformas på samma sätt. Tycker t ex att slutet i denna påminner mycket om slutet i "Let´s go to prison". Dock blir man alltid glad av denna typen av filmer och slut.

slizy

Över förväntan. Smårolig mest hela tiden.

kaj08

nja..en av willis svagaste roller

svag 2 får den

En bra film, kändes lite seg startad, men blev bättre och bättre...och mer spänande och rolig. Får en svag 4:a

uncle_funk

En bra maskeradfilm.