Happy Gilmore

Sport:

Sport:

Handling: Happy vill bli ishockeyproffs men blir utslängd från sitt lag. När kronofogden tar hans mormors hus försöker Happy desperat komma på ett sätt att få ihop pengar för att köpa tillbaka huset, och ställer upp i en professionell golftävling.

År: 1996
Lee Trevino
Kevin Nealon
Verne Lundquist

frasmannen

En av de bästa Adam Sandler filmerna. Lika djup som en vattenpöl men vad spelar det för roll? Sandler är hur skön som helst som killen som vill bli hockeyproffs men inte har talangen. Kan ses många gånger.

Scary miss Mary

Vet inte riktigt vad jag tycker om Happy Gilmore faktiskt. För den här filmen är precis som alla andra Sandler filmer, samma stuk och samma skådespelare. Jag vet att det inte är riktigt rätt att jämföra den här med hans andra filmer eftersom den här är bland hans första men så här med facit i hand så blir det ju så och jag kan nog säga att jag börjar tröttna.
Visst är den rolig, man skrattar men det känns ändå rätt uttjatat nu. På grund av detta var det extra roligt att se Sandler i Spanglish eftersom den är något helt annorlunda!
Tvåa eller trea? Det blir en STARK tvåa!

Mattias15

Denna film är rolig, och det främt pågrund av adam sandler och hans vredesutbrott, sedan så finns det en del annat roligt också som ex Adam sandlers golfstil med värsta hockeytekniken. Som vanligt är Adam Sandlers vapendragare Allen covert med, och han gör en rolig roll som en lodis caddy.
Måste också säga att jag själv satt och väntade på att Carl Wheaters skulle ta av sig tröjan men det hände aldrig.
Själva film ideen och handlingen är inte så verklighetstrogen och logisk men det får man räkna med i en sådan här komedi. Filmen blir inte den skrattfest jag väntade mig men helt klart bra och bättre än de flesta Adam sandler filmer. Tycker man borde kunnat variera humorn lite mer för adam Sandlers komik kan bli enformig, men om man gillar honom lär man uppskatta den här filmen .

crack_of_dawn

Både bra och underhållande komedi, som man kan se om.
Perfekt fredagsunderhållning för kompisgänget!

Pesole

*En bra film, Adam Sandler är väldigt bra.

En rolig film, lite typisk Adam Sandler. Även om man sett filmen förr så går det alltid bra att slötitta lite på den och ha en kul stund.

Sillferhjelm

Lite småmysig men inte mer än så.

Bra film såg den på tv för något år sedan och jag brukar förtfarande täncka på den..

the_jobe

Inte världens mest originella grundidé...och verkligen inte världens mest originella utförande. Men jag skrattade ett par gånger (och en gång riktigt mycket). Har man sett en Adam Sandler-film innan, vet man vad detta kommer vara, men det kanske är det som är charmen? I vilket fall är det en godkänd film om man inte har så mycket mer att sysselsätta sig med, det är inte tortyr att se den.

En rätt småkul, ganska underhållande film. Tyckte dock den var lite för ointressant för min del med tanke på att jag inte gillar golf. Godkänt.