Down with Love

Handling: Handlingen utspelar sig under det tidiga 1960-talet och varje ruta badar i sextiotalets rika Technicolorfärger! Specialeffektstagningar, arkivbilder, New York-gator uppbyggda i studiomiljö, lyxiga lägenheter och eleganta nattklubbar är spelplatsen för denna fartfyllda komedi. En sprakande kollision mellan en kvinna som vänt ryggen åt kärleken och en kvinnokarl som tror att han inte behöver den.

År: 2003
Regissör: Peyton Reed
Originaltitel: Down with Love
Alternativ titel:Down with Love - Zum Teufel mit der Liebe!
Ursprungsland: USA, Tyskland
Timothy Omundson
Jeri Ryan
Ivana Milicevic

crazybaby

Mycket charmig komedi som trots allt sticker ut från mängden.

Manuset och dialogen är väl uttänkt och planerat, och filmen i sin helhet är väldigt mysig. Den är inget mästerverk, men trevlig att titta på ibland, och får en stark trea!

den va väll okej.. kommer inte ens ihåg slutet :S

Evenstar_92

Jag aldrig varit ett fan av Renée Zellweger, och hon gjorde det inte bättre med den här filmen.
Ewan McGregor dock är hur underbar som helst.
Men filmen i sig är lite för konstig för min smak, den är lite för jobbig, den stör mig, allt ska ju vara så perfekt hela filmen igenom - något som jag inte tål.
Sen tyckte jag att den var en jättedåligt tolkning av 60-talet, vilket var en stor besvikelse-

tuffa tjejen

En rolig romantisk komedi med en lite märklig handling, Renée Zellweger gjorde en bra roll som vanligt!!

Regndroppe

Jag gillar den här, den var gullig och ganska rolig

lolu

Uttänkt och twistigt manus i 60-tals miljö. Väldigt snyggt och härligt löjligt. Hela miljön, kläderna och allas sätt att vara och röra på sig stärker 60-tals känslan. Rolig och oväntat smart film om jämställdhet! En stark trea får den av mig.

Har inget specielt att säga om denna filmen. Gillar du kärleksfilmer, ska du defenitivt se den.

Sofia92

Down with love ser verkligen ut att utspelas på 60-, 70-tal. Filmningen är gjord så att det ska se gammalt ut, något som iof är rätt fräckt, men oxå något jag stör mig på ganska mycket. Skådespelarna tom beter sig som sextiotalare överdrivet med sina breda vita leenden och pinuppa-rörelser. Väldigt fult kan jag tycka. Annars var väl filmen helt okej, men inte mycket mer än bra. Finns vissa saker som framkallar frågetecken, och många scener är så fula. Dialogern är även den rätt kass, det blir ofta bara patetiskt.