Ring 2

Handling: En död kvinna hittas i en brunn som varit förseglad i 30 år. Men när kroppen obduceras visar det sig att hon dött under det senaste året. Han får reda på av en gammal man att hennes namn är Sadako. Samtidigt så är det flera personer som undersöker mystiska försvinnanden. Ett par av dem resar tillsammans med Omuta till Sadakos födelseort för att finna svaren.

År: 1999

Daisuke Ban
Reita Serizawa
Taro Suwa

Silverpilen

En till suverän film i den suveräna The Ring/Ringu-serien!
Precis som alla de övriga så är denna också riktigt läskig och krypande! Kan vara lite invecklad, men det är ju en del av grejen med The Ring. Allt ska inte vara helt glasklart.
Som sagt så älskar jag denna och hela Ring-serien!
Rekommenderas varmt!!

En ganska knepig och overklig film, men lite underhållande var den i alla fall så ett godkänt är den värd.

Ligger i samma klass som 1an. Men serien har inte nått sin topp än. Se Ring 0!

the_jobe

Inte riiktigt lika bra som Ringu 1 men att det är på samma platser och samma miljö som i ettan är ett STORT plus! Handlingen fattade man inte riktigt, i alla fall inte första gången man såg den, ska nog se den igen för att förstå lite bättre, det var ju förvirrande med alla namnen som kom upp. Men detta är en väldigt bra film som nog t.o.m hamnar i min filmsamling, och där är det svårt att hamna, det ska du veta!

djerryg

den här japanska versionen når inte alls upp till vad den amerikanska the ring 2 har att erbjuda. Mycket är för överdrivet och det blir bara soppa.

Halloween_4

Den amerikanska versionen är bättre. Den här är faktiskt lite överdriven.

MNA

En oväntat bra uppföljare till en redan bra film.
Kom på mig själv att jag satt o krama en kudde som jag vore ett litet barn... :) Det om något är ett mycket bra betyg

Ring (1998)
Ring: The Spiral (1998)