Åter till Cold Mountain

Handling: I 1860-talets Amerika, ett land som slitits itu av kriget,flyr soldaten Inman slagfältet och försöker ta sig hem. Driven av längtan till sin kärlek Ada beger han sig ut på en resa i fiendenland med prisjägare bakom varje vägkrök. Samtidigt utkämpar Ada sin egen strid.

År: 2003
Charlie Hunnam
Jack White
Ethan Suplee

Savannah

Zzzzzz. En vanlig dag på jobbet för Nicole Kidman, som i korsett och krinolin väntar i år och dagar på sin älskade (som spelas av okarismatiske Jude Law), som ska komma hem från kriget. En schysst krigsscen i början ändrar inte på det faktum att detta känns om en låång och melodramatisk film med snöpligt slut, en överspelande fröken Zellwegger och en gnutta malplacerad/old-school girlpower. Förresten, vad dog pappa prästen av - vackert väder?

annina

Jag vet inte om det är jag som är lättlurad som rycks med av snyftiga kärleksfilmer som denna, men jag kan inget annat en älska den här filmen!
Kanske beror det en aning på att Jack White från white stripes är med och sjunger.

Wookad

En mycket vacker film som verkligen tar på känslorna. Mycket vackra vyer från östra Amerika, och en storslagen historia. Jude Law är så grym, Nicole också. Solklar fyra!

swing

Otroligt vacker film. Kommer inte ihåg om jag andades alls under hela filmen. Bra story också.
SE DEN OCH NJUT!

/susanne

malinedwardsson

Vacker vacker vacker. Kidman och Law.

Bra handling men dåligt resultat. Kan göras så mycket bättre.

janne lindh

Mycket bra! Välgjord film som går rakt in i hjärtat. Trots alla hemskheter är det en så kallad må-bra-film. Nicole Kidman är mycket bra. Jude Law är tyvärr en snygg tråkmåns. Renee Zellweger? Ett härligt fyrverkeri av känslor.

Bilbo_one

Ganska seg film tycker jag, men det var bra skådisar som höjer betyget. En svag 3:a

Hade kanske förväntat mig nåt mer, men det gick att se i alla fall. Känns inte så lång som den är. Får en 3:a.

Otroligt bra film, gillar den skarpt. Får en 5:a