Charlotte Gray

Krig:

Krig:

Handling: Året är 1942 och Frankrike är ockuperat av nazisterna. Charlotte Gray (Cate Blanchett), en ung skotsk kvinna som rekryterats som hemlig agent, går med i den franska motståndsrörelsen. Hennes verkliga syfte är att rädda sin älskare som är pilot i Royal Air Force. Omgiven av hemligheter upptäcker hon snart att den enda hon kan lita på är sig själv. Denna film är baserad på roman av Sebastian Faulks.

År: 2001

Martin Oldfield
Nicholas Farrell
Mike Burnside
Damian Myerscough

Hade väntat mig att den skulle vara bättre, men visst, funkar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Inget jag ser igen.

belice

Hyfsat bra och spännande film som är vackert filmad. Cate Blanchett är bra i rollen som Charlotte Gray, och höjer mitt betyg.

Det här är en ganska intetsägande skildring av en kvinnas liv under andra världskriget. Den är inte så engagerande och spännande som man hoppas. Tyskarna pratar tyska, men varför i hela friden talar fransmännen engelska? Konstigt, för i övrigt känns filmen välgjord. Hade det varit så svårt att hyra in lite franska skådespelare? Annars är det en snyggt filmad trovärdig film. Stark tvåa.

adarkblue

Absolut sevärdom man gillar spänning och Cate Blanchett!

starkenberg

det som höjer upp filmen till en trea är självaste Cate, hon är en stjärna som lyser över alla andra! men en helt okej rulle.