Hellraiser: Hellseeker

2,2

Handling: Trevor är ute på en biltur tillsammans med sin hustru Kirsty, när bilen plötsligt får sladd och åker över ett broräcke ned i en flod. Trevor lyckas i sista stund ta sig upp till ytan, men Kirsty blir kvar instängd i bilen.

Snart får han besök av polisen då det visar sig att Kirstys kropp spårlöst försvunnit, och Trevor står överst på listan över misstänkta. Samtidigt börjar han få hallucinationer och fruktansvärda mardrömmar. Mardrömmar som går tillbaka till den dagen då han gav sin hustru en present. En vackert ornamenterad, orientalisk kub som av någon anledning visade sig vara obehagligt bekant för henne...

År: 2002
Gus Lynch
Kyle Cassie
Alec Willows

Dan banan

Inget vidare enligt mig. Filmen var kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början ,men defenetift lika invecklad. Invecklad på ett negatift sätt, ett tråkigt sätt. Jag hade aldrig trott att jag skulle vara rätt person för Hellraier-serien, jag hade rätt. Filmen känns bara lång och tråkig, trotts att man blir skrämd många gånger så äter den dåliga handlingen upp det. Skådespelarlistan är ingen vacker syn heller. Jag är glad att jag fått det gjort. Jag har nu sett en Hellraiser, men det lär inte bli fler.

Crocodile

Bra och mystisk men den kunde varit bätre.

Cameron_84

Efter 4e hellraiser blir det bara värdelösa filmer som inte ens har hellraiser-andan.. totalt ointressant!

Filmen var helt okej.

En rätt så rörig film tycker jag.Skådespeleriet i filmen var uselt.Och manuset var förjävligt fult.Effekterna var okej samt fotot i filmen.Jag måste dock säga att jag vart lite små rädd några få gånger.Filmen kommer aldrig upp till någon hög nivå av spänning.Det får bli en etta.

Horror Forever

Jag har inte sett någon "Hellraiser"- film tidigare... men när jag såg denna film tyckte jag att det var tur att jag inte hade det! Denna film är enbart tråkig (somnade första gången jag såg den)!

En mycket svag 2: a!

Dan banan

die_hard

3an räcker för bra asså

Hellraiser (1987)
Hellbound: Hellraiser II (1988)
Hellraiser III (1992)
Hellraiser 4 (1996)