Hellraiser: Deader

1,9

Handling: En journalist undersöker en hemlig grupp som kan föra tillbaka de döda till vår värld. Men sakta börjar de istället bli dragna in i deras värld.

Regissör: Rick Bota
Kari Wuhrer
Paul Rhys
Marc Warren

madeleine_g

Jag må vara sjuk men jag tyckte faktiskt att den här filmen var helt okej. Innan jag såg denna filmen så kunde jag i ärlighetens namn inte förstå varför folk verkade tycka att Pinhead var så jädra häftig, men nu när jag har sett filmen så kan jag verkligen förstå, han har verkligen en personlighet och en vilja att hålla balansen vilket jag beundra. För världen består ju trots allt av både ondska och godhet och utan ondskan så skulle vi inte fungera, vilket kristendomen inte verka ha insett efter 2000 år.

Temat i den här filmen är någonting som man skulle kunna diskutera i många många år, men personligen så är det någonting som jag finner högst intressant.

Om man nu ska sammanfatta för att ´kunna få fram ett betyg så ser det ut så här:

+ Pinhead, snyggt sminkad och en bra röst.
+ Cenobiterna som jag tycker är oerhört läskiga.
+ Simpel men ändå lättförstårlig story, som inte krävde allt för mycket tänkande. Lätt att hänga med.
+ Hoppa till effekterna var bra.

Det enda minuset som ja kan hitta just nu är att man måste ha sett dem andra filmerna innan, vilket jag inte har gjort än men ska göra med nöje. Så det är därför som jag bara kan ge den här filmen en trea eftersom jag inte har någon större helhet att bedömma efter.

Cameron_84

Efter 4e hellraiser blir det bara värdelösa filmer som inte ens har hellraiser-andan.. totalt ointressant!

die_hard

njaa han e ful i alla fall

Varför i helvete fortsätter de med dessa filmer, VARFÖR fortsätter jag ens att titta på dem, äntligen några filmer som är så värdelösa att man kan såga skiten ur dem?!

Hellraiser (1987)
Hellbound: Hellraiser II (1988)
Hellraiser III (1992)
Hellraiser 4 (1996)