Lejonkungen 3 - Hakuna Matata

Handling: Timon och Pumbaa ger oss sin egen och helgalna version av det storslagna äventyret i Lejonkungen. En film om allt som hände bortom, under och vid sidan av Lejonriket. Berättelsen börjar när lustigkurren Timon lämnar sin familj för att leta efter sitt eget paradis. I det höga gräset på savannen hittar han något helt annat: det oborstade, fisande vårtsvinet Pumbaa! De blir goda vänner och snubblar en dag över lejonungen Simba. Vad de inte vet är att han egentligen är den riktige Lejonkungen, och att de själva kommer att ha en viktig roll i hans kommande äventyr.

Regissör: Bradley Raymond

Svante Thuresson
Anders Öjebo
Diana Nunez

jkoieml

jag tycker den är rätt rolig men kan inte kallas lejonkungen tre. jag tycker att dom skulle göra en riktig film som dom andra. dom skulle ju ha döpt den till timon och pumbas bakrund i lejonkungen eller nogot sånt. jag tycker ettan e bäst sen tvåan sist trean för att den inte är riktig jag menar som dom andra. jag hoppas det kommer en riktig fyra eller a en riktig trea för att jag tycker inte att trean hör till lejonkungen serien. teran ska döpas om tycker jag. i en riktig trea hade kiara fått barn då skulle denn säkert vara bra men jag tycker denna inte är så bra kanske rolig men inte lika bra som dom andra. ettan ska ha en femma!

Trygghanza08

Kanske rolig... Men kan inte på långa vägar jämföras med de första filmerna

Bambi Tjejen

Hakuna Matata!Den här filmen är ännu ett mästerverk med
Timon och Pumbaa.Bra idé att de gjorde en film med
Timons och Pumbaas liv,Nice.Man fick uppleva Timons liv
som barn/tonåring tills han mötte Pumbaa.Sen fick man svaret
på vem som välte elefanterna i sången "Snart är det jag som
är kung".Pumbaa är väldigt knäpp men rolig,Timon är
väldigt pedant och beter sig som en chef.Det är så humorriskt.
Av mig får Timon & Pumbaa en stark 5:a

Shadowplay

Den kunde varit mycket bättre. Timon och Pumba är sköna, men inte tillräckligt bra för att orka se den flera gånger precis.

Ludwig06

Strålande uppföljare vars svenska titel borde ta bort "3" och sätt dit "1 ½" istället.
Jag tycker att det är onödigt att den heter på svenska "Lejonkungen 3" för att handlingen utspelar sig inte efter andra filmen.
Om titeln på engelska skall heta "Lion King 3" istället så borde det ha annat manus.
Filmen är ju som ettan fast fokus istället på Timon och Pumbaa.
Jag tycker faktiskt om dom där filurerna och särskilt när dom har egen tv-serie när dom hamnar i egna knipor.
Stark 4:a från mig.

den är okej, inte lika bra som den första dock men det är jag nog inte ensam om att tycka :)

idai

Skön idé med filmens favoriter, love!

otroligt lång tråkig och bara ett uselt försök(?), till en ny film, det är ingen uppföljare det är bara en dålig version på ettan med råusla skämt som gör att man skrattar åt en själv för att man sitter och tittar på de.

heroin

Som Lejonkungen-älskare är jag RIKTIGT besviken på den här så kallade "trean."
Filmen borde heta "Timon och Pumbaas liv" eller möjligen "Vi på Disney försöker hitta på ännu ett sätt att tjäna mer pengar" för detta är ingen godkänd "trea."
Som så många tidigare skrivit bland kommentarerna så borde trean varit en fortsättning på tvåan och handlat om Kiara och Kovu. (Något jag gärna hade velat se.)

Jag älskar Timon & Pumbaa, men det finns redan sjukt många filmer med dem, så denna känns väldigt onödig.
Dessutom tycker jag inte (om man bortser från det jag redan skrivit) att filmen i sig var särskilt bra heller.
I så fall föredrar jag serien om Timon & Pumbaa på Disney Channel, se den istället för att hyra det här skräpet.
Filmen får en etta i svensk version med namnet "Lejonkungen 3" men i originalversion heter den ju faktiskt "Lion King 1 ½" så där får den en tvåa.

Nej, jag väntar fortfarande på den RIKTIGA "Lejonkungen 3."

Enhörningen

Jag tycker inte att filmen borde kallas för Lejonkungen 3 utan Lejonkungen - Timon & Pumbaas äventyr istället.Jag ska ge den en fyra
för att disney har bra idéer i sig!

Filmen är animerad

Lejonkungen (1994)
Lejonkungen 2 - Simbas skatt (1998)