Terror på Elm Street 5

Handling: I den femte filmen om Freddy Kruegers sataniska terror har han tröttnat på att plåga livet ur ungdomarna på Elm Street... Han vill ha nya, oförstörda offer och ger sig därför på ett ofött barn som bärs av Alice - tjejen som han inte lyckades besegra i den förra filmen...

År: 1989

Stacey Elliott
Clarence Felder
Steven Grives

Copyright New Line Cinema

En -3 som film , i sin egen genre & som underhållning.

Ajice

Robert Englund (huvudskådis) gjorde hela filmen, det är tack vare honom som det ens går att se. Milla Jovovich har samma roll i uppföljarna till Resident evil filmerna (första är ok)och Ultraviolet.

janne lindh

Töntig, överarbetad b-skräckis men med visst underhållningsvärde. Tekniskt ganska välgjord. Trista skådespelare och som vanligt i serien fånig amerikansk tonårsdialog.

Helt oki film dock inte så läskig men några snygga scener. Bättre än andra filmen men sämre än fjärde.

mycket dålig film.tråk uppföljare

gäsp... lika långdraget som en storyline i Våra Bästa år... dom gör vad som helst för att mjölka ut så mycket som möjligt i en redan uttjatad handling. Nej, om man har sett första filmen har man sett alla.

Den här filmen var riktigt bra! Robert Englund är lika karismatisk som vanligt. Kan inte sluta häpnas av att han var med i alla filmerna. Blev dock lite störd på hej-hopp-yo-yeah musiken i eftertexten som inte alls passade in i filmen. Men musiken i eftertexten ska aldrig påverka betyget av en film. I den här filmen får vi även för första gången se Robert Englund utan alla makeup. För er hardcore-fans så finns jättebra interviewer med Robert Englund i bonusmaterialen i nästan alla Nightmare-skivorna.

"Bon appetit, bitch!" >:D

Terror på Elm Street (1984)
Terror på Elm Street 2 - Freddys hämnd (1985)
Terror på Elm Street 3 - Freddys återkomst (1987)
Terror på Elm Street 4 - Freddys mardröm (1988)
Freddy's Dead - The Final Nightmare (1991)
New Nightmare (1994)
Freddy vs. Jason (2003)