Logga in

3,54 / 5 24 betyg

» Bli medlem «
för att betygsätta

Handling

En sann berättelse om den danska författarinnan Karen Blixen; en kvinna med en oböjlig vilja som tillsammans med sin otrogne man driver ett kaffeplantage i Kenya omkring år 1914. Till sin förvåning upptäcker hon att hon håller på att förälska sig i landet, dess befolkning och den hemlighetsfulle vite jägaren.

Regissör

Sydney Pollack

Den populäraste kommentaren

Betyg:
5- till en film som har det mesta. Vacker musik och foto kombinerat med mycket bra skådespeleri gör att filmen trots sin längd aldrig känns särskild lång. Man blir trollbunden av hur vackert Afrika är.

Senaste kommentarerna

Betyg:
Meryl Streep i en av sina livs största roller. Baserat på en sann historia om danskan Karen Blixen som åker till Afrika med sin make för att starta ett liv där. Filmen är fantastisk på alla sätt, manus, skådespel, miljöer, budskap. Underbart med storfilmer där allt är genomtänkt från början till slut. En klassiker!

Betyg:
En 4+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Såg denna 20120930. Trodde hela tiden jag hade sett den redan. En sån film helt enkelt. De existerar. Men skönt att finna såna här äldre guldkorn nu när dagens filmindustri sällan verkar bry sig särskilt mycket om "Manuset, manuset, manuset!"
   Fantastiskt foto, fantastisk musik, bra skådespel och bra regi. Snudd på femman, men den får en 4+/5.
   Nu blir jag än mer intresserad av att läsa hennes klassiska verk "Vintersagor", när jag fått lära mej om författarinnans karaktär.

Betyg:
Fint spel av Meryl Streep och Robert Redford i film som tyvärr blir lite för långsam ibland. Stark trea.

Betyg:
Åh riktigt bra, mom mom mom !

Braa skådespelare, bra hanlding !:D

Betyg:
Jag säger bara Meryl Streep. Hon är helt fantastiskt. Hon och Robert är som gjutna i sina roller. Fotona och miljöerna är fruktansvärt vackra. En riktig klassiker som jag ÄLSKAR!

[1] 2 >