Dum och ännu dummare - när Harry mötte Lloyd

2,0

Handling: Året är 1986 och Lloyd bor i skolans källare tillsammans med sin pappa som är vaktmästare. Harry däremot har fått privatlektioner av sin mamma i hela sitt liv. Samtidigt som de två dumskallarna träffas får skolans korrupte rektor och hans flickvän, tillika skolans mattant, en lysande idé. Genom att starta en klass för elever med särskilda behov kan de lägga vantarna på bidrag för 100 000 dollar. Killarna är ovetandes och tror att de är utvalda för att de är ”särskilda”. Hur dum får man egentligen vara?

År: 2003
Teal Redmann
Michelle Krusiec
Brian Posehn

stankovic

Kommer inte ens i närheten av första filmen.

Olofsson

Tyvärr, kan inte ge denna film ett högre betyg. Så pass usel var denna.
Vem har inte sett orginalet med Daniels/Carrey? Det är en ruskigt rolig film, denna film avskiljer sig helt. Jag skrattade ett par gånger, mer blev det inte. Manuset var riktigt horribelt och skådespelarprestationerna likaså.
Nej, ett gott råd, se inte denna film.

Robert_Eriksson

Har man sett "Dum & dummare" och förväntar sig att den här ska vara lika bra som den lär man bli fruktansvärt besviken. "Dum & dummare" är en av de bästa komedier som gjorts, "Dum och ännu dummare" är stundtals lite rolig, men innehåller också en väldigt massa löjliga saker. Mitt betyg för den här filmen blir en stark tvåa!

Jag tycker inte att den här filmen är så dålig som många säger. Den är ju inte lika bra som orginalet, men man har ändå lyckats få skådespelarna att se nästan likadana ut, och deras beteende är också väldigt likt.
Det enda dåliga är väl handlingen som kanske blir lite av en barnfilm.

öhm, dom är fruktansvärt dumma :S men den är rolig och om jag skrattar bara lite till en film är den rolig !

Antonlikemovies

Inte alls lika bra och rolig som ettan.
Men jag tycker att Eric Christian Olsen räddar filmen lite genom att göra en bra skådespelarinsats så en 2a får det att bli.

Erduan

den är rolig och har bra humor så den förstjänar 5

Riktigt kul rulle med halv bra skådespeleri.Handlingen var väl lite fjntig men annars helt okej.Bra rulle och kanske något att se.

Tråkigt när inte Jim Carey är med..

Sofia92

iof gör man allt för att Harry och Lloyd ska likna orginalskådisarna, det gör man bra men det är ändå nåt visst när det är Carrey och Daniels som spelar Harry och Lloyd.
Filmen är för övrigt inte alls rolig jämfört med Dum Dummare som är helvrickad filmen igenom, tyckte inte rikitigt om handlingen här. Det är mycket det som det faller på, handlingen är ogenomtänkt och dåligt genomförd för att inte tala om den tydliga bristen på ideér. Det kunde varit mycket roligare om man hade tänkt igenom en mer omfattande och roligare handling och haft mer väluppgjorda tabbar och fräsigheter som det sprutar av i ettan.
Något som oxå är dåligt är att det finns i princip en likadan scen i båda filmerna, det är inte bra gjort och sen plockar man inte gamla scener! I filmen uppmärksammas detta dåliga glötteri (skånska för trams för er som inte fattar btw) flera gånger och man förundrar sig över att det verkar som att just det här var den bästa skämtscenen enligt filmskaparna! Då flippar jag totalt för det "bajsskämtet" suger verkligen!!
Hade varit bättre om man gjort en film som utspelade sig efter och inte innan första filmen, alltså vad som hände med Harry och Lloyd sen. Men allra helst skulle man nog inte göra en andra film för den första räcker och dessutom skulle man nog misslyckats med att göra lika bra humor som i ettan..men man vet aldrig.
Nej det här är inte bra - mycket svag tvåa

Dum & dummare (1994)
Dum & dummare 2 (2014)