Förnuft och känsla

Handling: Då fadern i familjen Dashwood dör ska godset han har bott på tillsammans med sin fru och tre döttrar enligt lagen ärvas av sonen i hans första äktenskap. De tre döttrarna lämnas utan tak över huvudet. De hyr ett litet hus en dagsresa från godset.

Men innan de hinner flytta möter den äldsta dottern den nye ägarens bror. Kärlek uppstår vid första ögonkastet. Frågan är om en ung man av hans rang kan gifta sig under sitt stånd.

Den mellersta dottern har också bekymmer. Hon har två beundrare. Den ene vacker och flyktig som en sommarvind, den andre seriös och inåtvänd. Vem av de två kan göra henne mest lycklig?

År: 1995
Elizabeth Spriggs
Robert Hardy
Greg Wise

Teens_88

Inte så svårt att gissa, jag säger bara: GRYMT BRA SKÅDESPELARE!

Zzznake

En underbar kärlekshistoria, något mordeniserad.

reloo

Den har inte lika mycket humor i sig som "Stolthet och Fördom". Men den ger hög mysfaktor i vilket fall som helst.
Alan och Hugh är riktigt bra i filmen.

Regndroppe

Väldigt fin film!
Skådespelarlistan är fantastisk!

Cammie

Fantastiska skådespelare - tror att i princip alla roller görs av kända skådespelare; kolla speciellt in Hugh Laurie som den cyniske Mr Palmer, en riktig pärla.
Annars är Sense and Sensebility en bra adaption av boken, med alla dess svagheter - det här är trots allt (vad alla andra än säger) den mer lättsamma föregångaren till mästerverket Pride and Prejudice.

Jätte bra film såg den när jag var barn.

Filmen var helt okej..

tonyhelen

För det första så är Stolthet och Fördom INTE en nyare version av Förnuft och känsla! Jag vill bara påpeka det, det är ju två helt enskilda filmer!

Den här filmen är så otroligt vacker! Miljön är fin och skådespelrna agerar jättebra!

Jag tycker att ALLA skall få möjligheten att se denna film och njuta!

Se den!

Teens_88

Inte så svårt att gissa, jag säger bara: GRYMT BRA SKÅDESPELARE!

Karrol_

Söt och fin, men den "nyare versionen" med Kiera Knightley är bättre.
Men som sagt, den här är också bra. Alan Rickman passar perfekt i sin roll, och de andra skådisarna är också klockrena.
Seg.