Walk to Remember, A

Ungdom:

Ungdom:
3,9

Handling: Var gång våren kommer till North Carolina, tänker Landon Carter tillbaka på sin gymnasietid och på Jamie Sullivan. Landon umgicks med skolans innegäng, och han och hans vänner hade inte annat än förakt till övers för den självsäkra Jamie. Men när Landon hamnar i skolans dramagrupp, som straff för ett pojkstreck, möter han Jamie på hennes egna villkor. Deras möte väcker lidelsefulla känslor, känslor han inte visste fanns. Och deras möte kom att ändra hans liv för alltid.

År: 2002
David Lee Smith
Xavier Hernandez
Marisa Miller
Paula Jones

Den här är ju så otroligt fantastisk!! Lipar varje gång jag ser den!

Det här är en känslosam ungdomsfilm som är väldigt ojämn till sin karaktär. Till och med enstaka karaktärer känns ena stunden stereotypa och i den andra riktigt djuplodande. Skulle kunna beröra mycket mer än vad den gör p.g.a. att realismen går förlorad då den är på tok för tillrättalagd och sötsliskig. Sista kvarten är en kavalkad i puttinuttigheter. Hade man gett det här manuset i handen på en skickligare regissör (läs: Frank Darabont eller Lasse Hallström) kunde det blivit hur bra som helst. Nu blir det lite för överdrivet och ytligt. En stark trea blir betyget.

ilyrm

Lite väl sötsliskig men fin ibland.

Mov3

Ett riktigt mästerverk! Så underbart gripande... levande film. Klyschig såklart, men det är sånt man glömmer när man drunknar i den fantastiska handlingen.. ett MÅSTE, speciellt för er som gillar romantiska draman :)

Baijna

Den var verkligen skit bra, älskar den!

martin88

Lite ojämn. Ibland är den ett mästerverk och ibland skäms man nästan över de stereotypa och lite väl sentimentala delarna. Inte den mest realistiska filmen jag sett, men min känsla är ändå riktigt positiv överlag och en svag fyra är den faktiskt förtjänt av.

TellusGirl

En otroligt känslosam film. Jag gråter varje gång jag ser den. Och jag som inte ens är en gråtare!

jag_mandis

faktist väldigt bra, jag grät...

Väldigt vacker film dock sämre än mina förväntningar.

eliiiin

Jag är helt seriös när jag säger att jag grät igenom halva filmen, den sista halvan. Så himla fin är den! Romantisk och sorglig, men ändå hoppfull liksom. Grymt.