Mimic 2

1,9

Handling: För fyra år sedan hotade en sjukdom buren av kackerlackor med att utrota en stor del av barnen i New York. Den gången avvärjdes hotet genom att man uppfann så kallade “Judaskryp” som skulle efterlikna kackerlackorna och ta över deras smutsiga boplatser. Planen fungerade ända tills djuren utvecklade en talang för att likna sina nästa offer - människorna! Just då alla trodde att de var utdöda återvänder de gigantiska kackerlackorna. Nu kan inget stoppa dem!

År: 2001

Dick Stilwell
Michael Garvey
Donn C. Harper

filmernas härskare

Filmen i sig är stora och irriterande insekter - allt inom försök att skrämma upp, intresse för den töntiga grejen om stora och mimiska insekter, ogenomtänkt casting och bedrövlig foto.

Men låt mig inte vara kategorisk - alla filmer har sina klara fördelar.

Främst för att skådespelerskan är en fröjd att se och för slutet. Creepy och lagom tänkvärd, överraskande intensivt och ganska häftig.

Bara för det, får jag lust att köpa denna - det trodde ni inte, va?

Direkt-på-video uppföljare av den underhållande "Mimic". Nu har en av birollerna från första filmen huvudrollen, ett drag som är rätt smart men tyvärr har jag inget minne av hennes karaktär i ettan. Visst känns det lite B-igt här o där, men om man bestämmer sig för att se en film om stora muterade kackerlackor så kan man nog knappast förvänta sig så mycket mer än detta. Tycker den lutar åt en ganska stark tvåa. Bra skräckunderhållning för stunden.

"Mimic 2" ,Vad kan jag säga?En film som är nästan likadan som första.Men filmen gav mig ändå en viss innlevelse och spänningen får vi också en skymt av.Okej skådespeleri tycker jag.Samt effekterna finns det inget att klaga på.Dock är fotot dåligt.Filmen är okej för en kväll.Det får bli en tvåa.

Dan banan

Jag innser efter halva tiden att det här inte är en halvkass uppföljare. Jag är rentav nöjd.
Nöjd över det faktum att uppföljaren inte lyckats sämre på något vis än sin godkända föregångare.
Mimic 2 överaskar och lyckas hålla kvar greppet om grenen som vaggar över ravinen vid namn, "garbidgehorror".

Visserligen måste jag vara kvick och tala om att det inte är klass A vi recenserar idag. Den här skräcktrilogin kommer aldrig att ta sig någonstans pågrund av den misserabla effektbiten som man inte tycks ha kommit underfund med.
Det är ärligt talat så tragiskt att jag skulle stå rödblommig om kinderna i producentens läge.

Men om vi bortser från det så finns här ett, i mina ögon intressant koncept med hyffsat välgödda skådespelare. Det är åtmisntone spännande gång på gång.

Jag kan inte komma på något passande tillfälle att offra, men Mimic serien förblir en tunn hög oslipade diamanter.
En envis tvåa.

Dan13

Den här filmen var dålig. den kan ha varit lite spännande, men bara ibland, men annars så blev allt dåligt, dålig grafik, dåliga skådisar, dåliga filmtagningar dåliga...ja, ´ni vet ;D

filmernas härskare

Men låt mig inte vara kategorisk - alla filmer har sina klara fördelar.

Bara för det, får jag lust att köpa denna - det trodde ni inte, va?

Crocodile

Inte lika bra som den första och det är lite dåligare sådisar i den här filmen men den är värd att se.

Mimic (1997)
Mimic 3 - Sentinel (2003)