En av grabbarna

Ungdom:

Ungdom:
2,4

Handling: Det gäller att hålla fotbollarna rätt i killarnas omklädningsrum om man i själva verket är en tjej som bara låtsas tillhöra det manliga könet. Terry tvingas nämligen att till det yttre byta kön för att komma åt ett praktikjobb.

År: 1985
John Apicella
Kenneth Tigar
Steven Basil
J. Williams

Småkul och charmig 80-talare som underhåller hyfsat för stunden. Skådespelet är dock inte mycket att hurra för, och soundtracket - som brukar bli så bra i 80-talskomedier - är här väldigt trist. Slarvig och långsökt rulle där man kan dra flera paralleller till She's the Man (2006), även om den filmen lyckas bada i ännu fler klyschor än denna. Inget fullständigt bottennapp, men gillar man 80-talskomedier finns det mycket bättre alternativ, till exempel Tre på rymmen (1989) som är en helt underbar liten film.
"This morning I knew her. I talked to her. She screamed at me. Everything was great. Now she's wearing my clothes."

Älskar ni ungdomsfilmerna från 80-talet, så måste ni bara se den här. Jag blir så glad när jag ser såna här filmer. Mycket bra skådespelare, Hyser i huvudrollen är oemotståndlig, Billy Jayne (Mikey i Parker Lewis) är skitkul och en ung Sherilyn Fenn i biroll är ju aldrig fel. Ett måste!

Isabellet

Helt okej film, blev en del skratt men den blev också lite överdriven ibland.