6 Points

Ungdom:

Ungdom:
2,4

Handling: Filmen handlar om tjejvänskap som trasslar till sig. Om svåra val som påverkar framtiden. Om den krokiga väg det är att försöka hitta sig själv. Hur vänskap sätts på prov och om den överlever…

Regissör: Anette Winblad
Sverrir Gudnason
Niklas Engdahl
Göran Forsmark

Garbo

Katastrof! Varför kallas detta girlpower? Ett manus med risig klyschig dialog och fullkomligt förvirrande vändningar där de tre tjejerna framstår som helt kontaktlösa och obegripligt hårda i sin vänskap. Och vad vill filmen säga? Att det är svårt att va tjej, man blir utnyttjad och slagen, men det löser sig i slutändan? Den här filmen har ett tvångsmässigt lyckligt slut som bara gör mig ännu mer olycklig.

The_Dude

6 Points imponerar lite på mig även om den inte når ända fram så finns det något i den som gör den intressant. Tycker skådespelare och handling är över medel, men den faller lite i produktionen. Det känns mer som ett av de bättre avsnitten ur valfri svensk eftermiddagssåpa, tacksamt befriad från de typiska intrigerna. Svag trea men dock sevärd…

En mycket verklighetstrogen film om stor vänskap. Bättre än jag förväntat mig. Tyvärr kändes inte slutet riktigt bra. En svag fyra.

tuffa tjejen

En rätt så bra svensk film men inte så bra att man vill se den en gång till!

Shadowplay

Jag minns att jag gillade den när jag såg den. Just nu vet jag inte riktigt varför. Men den var intressant.

MaliciousDelight

Det här var nog en av de sämsta filmer jag någonsin har sett. Skådespelarna, manuset, ALLT!
Den hade kunnat bli mycket bättre, men det här känns bara som en typisk b-film.

sara-H

En kånstig svensk film. Katastrofal. Ehh... Idiotisk! MEn det som var braa är att den visar att vänner borde hålla ihop och stötta varandra.

robzol-8

Ok storry men skådespelarmässigt kändes den mer som ett tidigt filmprojekt i någon skådespelarutbildning (dvs "oerfarenheten" blev nästan pinsam)

Milla86

Helt okej film, trots att den känns lite vardaglig. Kunde sätta mig in i alla tre tjejernas olika situationer. Intressanta personligheter och siuationer. Lite irriterad över att tjejerna bestämmer sig för att banta, trots att de inte är överviktiga!

Karrol_

dålig! aslöjlig handling och jättedåliga skådisar >!

Biopremiär: 2004-07-23