Angel Eyes

Handling: Chicagopolisen Sharon Pogue (Jennifer Lopez) blir brutalt överfallen av den brottsling hon jagar. En mystisk främling, Catch (Jim Caviezel) ingriper i sista stund, avväpnar brottslingen och räddar Sharons liv. Har Sharon bara tur eller driver högre makter sitt dolda spel? Är Catch en medborgare som bara passerar och vill göra sin plikt? Eller...?

Faktum är att Sharon och Catch har mötts tidigare, i ett mer tragiskt sammanhang. Nu blir de kära i varandra samtidigt som de avslöjar varandras hemligheter. För de flesta är Catch udda och harmlös, för andra mystisk och farlig. Sharon har själv gjort upp med sin familj på ett sätt som gör att de fortfarande, många år senare, vägrar att förlåta henne. Innan Sharon och Catch kan ha en relation överhuvudtaget, måste de göra upp med hemligheterna i sina liv...

År: 2001
Peter MacNeill
Eldridge Hyndman
Kari Matchett

Robert_Eriksson

Jennifer Lopez tillhör inte en av mina favoriter, varken som skådespelerska eller som sångerska. Filmen är ändå ganska okej. Ibland blir den lite så där löjligt amerikanskt känslosam, men som tur är inte alltför ofta. Filmen går inte till historien som någon av de bättre jag sett, men en trea tycker jag ändå att den är värd, om än en svag sådan.

Angel Eyes bjuder egentligen inte på något nytt över huvudtaget - vi har alla sett historien många gånger tidigare. Den halkar in i samma gamla invanda hjulspår och bryter sig aldrig riktigt loss. Med andra ord en välbekant men ändå mycket gripande historia.

Jag förstår inte riktigt vad vissa har emot Jennifer Lopez som skådespelerska. Jag medger att hennes musik aldrig riktigt har gått hem hos mig, men som skådespelerska gör hon i regel riktigt bra ifrån sig. Ser ingen anledning att såga henne som skådespelerska för att man inte gillar hennes musik - förutsatt att man inte har sett henne i någon film. Jag fick även upp ögonen för Jim Caviezel i den här filmen, där han gör en otroligt fin insats.

Det görs ett tappert försök att få filmen att vara riktigt mystisk, men det tycker jag egentligen inte att den är. Ändå är den välspelad av båda huvudrollsinnehavarna och har en mycket fin avrundning. Det här är ingen fempoängare, men förtjänar likväl en stark trea.

Mov3

En väldigt gripande film! Mystisk och romantisk hela vägen, en jättebra film för den som söker ett djup i filmer. Även om den må vara klyschig, så är handlingen väldigt fängslande. Stark 4:a!

Baijna

En annorlunda film, vilket gör den så himla bra :)

antoniuz

stark trea

Sweet_Jenny

Mycket bra film som man ska ha i samlingen, en jag rekommenderar. Jennifer Jopez är inte en av mina favoriter när det gäller skådespel-insatser men i den här gör hon det jättebra, men James Caviezel gör det ännu bättre. Mycket gripande och lite mystisk film. Något att se när som helst... Har den på VHS. Jag ger Jennifer L en 4,5 i betyg och James C en säker 5:a i betyg! Mycket bra gjort av dem båda. Handlingen var mycket bra, och jag grät... Den kanske är lite för "Amerikansk" men jag tycker väldigt mycket om den. Den får en medel 5:a för en mycket fint mästerverk! En film som man måste se innan man inte finns längre på denna jord... ^^ ;)

stankovic

J-Lo e ju het men filmen är kall som is.

lill_saasta

en bra film fast lite förvirrande dock, men det märkte man på slutet hur det gick

En ganska seg och förutsägbar film, men filmen är inte helt usel vilket gör att jag ger den en stark etta.