Har inte vi setts förut?

Handling: Författaren Nick Gardenia blir kidnappad från sitt hem och tvingas att råna en bank. Den enda som kan hjälpa honom är hans f d fru Glenda.

År: 1980
Jerry Houser
David Haskell
Chris Lemmon
Ed Griffith

En underhållande, härlig komedi, som är lätt att hänga med i. Gillar man "Tjejen som föll överbord" bör man absolut se den här. Rekommenderas!

Audrey T

Chevy Chase och Goldie Hawn fungerar bra ihop men de kämpar mot ett rörigt manus och filmen är inte särskilt rolig. Man blir mest irriterad på exmannen som förstör för sin förra fru. "Tjejen som visste för mycket" är en mycket bättre film där paret spelar mot varandra i en spännande historia. Här blir det bara pannkaka av alltihop och slutet känns påhängt och passar inte ihop med historien.

Irwin

En av mina absoluta favoriter!

Bara man får inledningen framför sig vill man inte gå därifrån. Perfekt score av Marvin Hamlisch, tillsammans med norra kaliforniens underbara natur.

Nicholas Gardenia (Chevy Chase) är en rolig och tillsynes obekymrad karaktär med svar på allt. Glenda Parks (Goldie Hawn) är hela tiden på gränsen till nervsammanbrott.

Måste säga att den här är snäppet bättre än "Foul Play". Bara lite.

Det här är en perfekt film för två älskande, med tid över för filmkväll...

En ibland ganska rolig film med en cool Chase.

Cruel_Intentions

Rolig film med älskvärda goldie e med och e bra som vanligt

Chevy är lika 'goofy' som vanligt. Hawn & Chase kommer inte upp i samma nivå som i 'Foul Play', mycket beroende på att det här manuset är mycket svagare. Dock får man sig ett par bra skratt, främst från Chase.

Hawn och Chase försöker upprepa succén med "Tjejen som visste för mycket". Lyckas inte lika bra, men den är tillräckligt rolig och underhållande för att få en stabil trea.