Shaun of the Dead

Handling: Shaun är en enkel knegare som mest av allt gillar att sitta på den lokala puben Winchester med sin flickvän och sina kompisar. Men en dag så får hans flickvän nog när hon vill ha ut mer av livet än att sitta på en krog varje kväll. Så hon gör slut med honom och de går skilda vägar. Under tiden så börjar en del människor i Shauns omgivning att bete sig underligt. Människor faller plötsligt bara ihop, en del går sakta med stapplande steg och stirrande blick. Utan att Shaun knappt märker det så håller människorna som bor i hans stad på att förvandlas till zombier. Men när några utav dessa zombier dyker upp på baksidan av hans hus och han lyckas lista ut vad de är för något så bestämmer han sig för att rädda de han bryr sig om mest: sin flickvän och sin mor. Hans plan är att ta dem till den säkraste platsen han känner till: Winchesterpuben.

Regissör: Edgar Wright

Tim Baggaley
Arvind Doshi
Rafe Spall
Sonnell Dadral

Speciell skräckkomedi med bra skådespel. Filmen är dock inte alls så rolig som jag hade förväntat mig. Efter att på sista tiden ha sett en rad hysteriskt roliga komedier blir denna rätt blek i jämförelse. Den är småkul av och till, men långtifrån den skrattfestival jag hoppades på. Scenskiftena känns mest jobbiga, och skämten blir överdrivna. Storyn är överraskande förutsägbar, även om jag älskar slutklämmen. Det är bara här Shaun of the Dead visar samma attityd som Hot Fuzz (2007). Stark tvåa.
"I don't think I've got it in me to shoot my flatmate, my mom and my girlfriend all in the same evening."

The_Dude

Tycker du om att skratta? Gillar du zombiefilmer? Bra! Då ska du se Shaun of the dead som är en riktigt rolig rulle med en hel del sjysta passningar till så väl zombiefilmer som klassiker. Gillar flirtarna med A clockwork orange, 28 dagar senare, Night of the living dead o.s.v.

Löjligt rolig film, komiker-gänget som samlas i den här rullen är fantastiskt roliga. Förutom att det på vissa delar blir riktigt larvigt har filmen en verklig känsla. Att det kan bli så här är ju inte helt omöjligt, förutom att de skojat till det ordentligt.
Herregud, att han inte ens märker att zombies tagit över, det är underbart.
Jag skrattade bra mycket, och för den underhållningen bockar jag och ger den en fyra.

Klart sevärd brittisk humor, seg inledning men blir riktigt rolig, stark 3a eller svag 4a.

Rolig komedi som alla borde se. Bästa zombiekomedin iallafall.

Christiian2

Skön och underhållande zombie-komedi, helt klart bättre än zombieland iaf vad jag tyckte.

Teddybjorn_kille

bra zombierulle som kanske är lite väl oseriös :l

mycket annorlunda zombies film..satt och garva några gånger men det ska nog krävas för att det ska bli en fyra men dålig va den inte

Sallee

Shaun of the dead är en löjlig men ändå en grymt bra skräck komedi. Skådespelarna är godkända. Den var precis som jag hade förväntat mig. Fanns rätt många roliga scener.
Sevärd

Betyget hamnar på en 3:a

Venom-

sjukt rolig zombiekomedi!
man märkte ju att det var en komedi och att man kunde skratta åt det när dom inte hade panik när en zombie kom hehe, den var inte läskig..

World's End, The (2013)