Som man bäddar

Handling: Den nyblivna pappan Jonas lovar sin tjej att ta pappaledighet - trots att han lovat kompisarna på den gemensamma taxifirman motsatsen. På nätterna, när dottern och frun somnat, smyger Jonas iväg till jobbet i taxin. På dagarna, bland gungorna i parken, träffar Jonas MC-killen Jocke som också är pappaledig. Med gemensamma krafter löser grabbarna vardagsproblemen, på sitt sätt, tills allt en dag slutar med en rejäl smäll.

Regissör: Maria Essen
Originaltitel: Som man bäddar
Eric Ericson
Sanna Bråding
Mikael Persbrandt
Alexander Skarsgård
Lisa Werlinder

tessan81

Vad filmen vill förmedla är för mig en gåta. Den kan omöjligt vilja säga något om hur det är att bli föräldrar, och om den "bara" vill vara rolig så misslyckas den kapitalt. Huvudpersonen Jonas beteende liknar snarast någon sorts dålig Papphammar. Allt han gör blir fel och han tycks inte för sitt liv kunna kommunicera med sin flickvän.

Milla86

Gullig svensk komedi, som tar upp det känsliga ämnet pappaledighet, men ändå inte riktigt går på djupet. Överraskande att se Mikael Persbrandt storspela utan att ta över all uppmärksamhet i sina scener.

nakenjaglovar

fun to watch, men kommer nog inte att minnas denna för livet lixom . Inga WOOOW fucking upplevelse, mer lättsam. En snygg Mikael Persbrandth sitter ju aldrig heller fel .

Denna filmen gillar jag verkligen, rolig och underhållande1 :)

Mycket bra och rolig film. Får en 4:a

Sweet_Jenny

Bra film. Man ska inte ge sig in på något som man inte klarar av... rolig film, rekommenderar den.

Milla86

nakenjaglovar

dinette

en film med rolig hummor, och är jätte bra

heroin

Ännu en typisk svensk rulle som varken är dålig eller bra och därför skulle den fått en tvåa.
Persbrandt räddar filmen (+att Eric Ericson är snygg) och gulligt slut, men det är ingen film som man direkt kommer minnas för resten av livet.
Lite kuriosa är att jag faktiskt var tillsammans (tre år!) med en statist i den här filmen. Det är nog därför jag från första början såg den. Tror inte jag hade gjort det annars, då den har en storyline som verkar segare än sirap. Men nog funkar den.