Hitch - Din guide till en lyckad date

Handling: En professionell "matchmakers" verksamhet hotas av en kvinnlig journalist som låtsas vara student och anmäler sig endast i syfte att avslöja hans tveksamma metoder.

Regissör: Andy Tennant
Philip Bosco
Julie Ann Emery
Paula Patton

Mackie

Skön mysfilm med en intressant story. Kevin James, som jag tidigare bara sett i den bitvis småskojiga serien "The King of Queens" är överaskanade rolig, och är klart filmens stjärna vid sidan av Will Smith som också känns polerad och passande i sin roll. Annars är det gjort väldigt slickt på klassiskt Hollywoodmanér, i och för sig behöver det inte vara nåt fel med det men det har gjorts förr och det känns också som Hollywoodbegränsningarna gör att filmen aldrig riktigt kan vara sådär tokrolig, för det ligger liksom utanför ramarna med avseende på hur de ville ha filmen (nå ut till en bred publik med allt vad det innebär, blablabla..). Saker och ting är gjorda "the Hollywood way", och det finns givetvis folk som gillar den där behagliga, lättabsorberade stämningen. Ibland blir det lite töntigt och tungskrattat, men filmen tar igen på sin "mysighet" och det stundtals riktigt roliga skådespeleriet. På första daten kanske man inte plockar fram Scarface, men här har vi en klockren film för första daten. En skojmysig film helt enkelt.

tessan81

Den här romantiska komedin får nätt och jämnt godkänt av mig. Jag tycker den är spretig, speciellt i början och det tar lång tid innan jag blir engagerad över huvud taget. Smith är inte mera än OK, vissa scener är småroliga men de flesta är det inte. Jag blir lite trött på bakgrunds-storyn i filmen...töntiga killen kan få snygga tjejen bara hon får upp ögonen för honom.

Charmerande komedi med suveräne Will Smith i titelrollen. Det är roligt, trevligt och allmänt underhållande. Kevin James är dessutom perfekt i rollen som den blyge Albert. Stark trea!

Emmsan90

Will Smith har gjort många bra filmer men den här lyckades han inte så bra med. Jag orkade inte äns se klart filmen för att den gick så långsam. Det fanns inget tempo i historien. Inte den bästa filmen kort sagt.

En av Smiths sämre filmer (önskar han kunde välja bättre filmer vilket han gjort på senare tid). Den här filmen ger mig INGET! Men den får inte en etta tack vare Smith och det faktum att det finns otaligt många sämre filmer.

Venom-

Den här filmen var riktigt rolig, och den duger att kolla på en helt vanlig dag, tyckte inte de va nått mästerverk men den hade sina roliga stunder och skådespelarna var riktigt bra!
3 +!

Jaha okej, det ska vara en romantisk komedi men den slutar som ett misslyckande!

kaj08

En lättsam och varm komedi. Upplägget verkar på förhand rätt tramsigt, men filmen överaskar faktiskt. Trots att det mesta är förutsägbart så bjuder filmen på en hel del roligheter. Det är rätt skönt med en film utan djupare tanke och utan råare skämt. En gullig film som man kan skratta åt.

BlackHawk

Måste säga att denna film överraskade väldigt positivt, skön story med en del roliga scener. Finns dock inte många filmer med Smith som blir bottennapp.

crack_of_dawn

Mkt underhållande och roande film som du med fördel avnjuter med popcornskålen uppdukad i tv-soffan en fredagkväll!

(...måste bara få sucka över släktet journalister en gång till...)

Biopremiär: 2005-03-11