Om ödet får bestämma

Ta bort betyg

Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

Handling: Sara och Jonathan träffas av en ren tillfällighet på Bloomingdale´s varuhus mitt julruschen. Sara tror på ödet och sätter det på prov genom att skriva sitt telefonnummer i en bok, som hon sen säljer till ett antikvariat. Hon ber Jonathan skriva sitt telefonnummer på en dollarsedel, som hon sedan handlar för. Tanken är att om de båda är menade för varandra så kommer boken med Saras nummer att leta sig fram till Jonathan och dollarsedeln med Jonathans telefonnummer kommer återigen att hamna hos Sara. När flera år passerat utan att någon sett skymten av den andre, tycker varken Sara eller Jonathan att det där med att låta ödet bestämma var en särskilt bra idé. De beslutar sig var och en på sitt håll, för att ta ödet i egna händer.

År: 2001
John Corbett
Bridget Moynahan
Eugene Levy

Sid

Gullig film? Ja. Men att man kunde lista ut slutet redan i förväg gjorde denna filmen en aning tråkig.

Baijna

En riktigt gullig film^^)

Månsken

en helt okej romantisk komedi om två personer som blir förälskade vid första ögonkastet. Jag gillade filmen mest för att skådespelaren var väldigt charmiga och gjorde ett bra jobb. Nackdelen med filmen var att man visste ungefär hur det skulle sluta.

movie

väldigt typisk romantisk komedi, men såååå söt! den ger dem som saknar någon på samma sätt som de i filmen nytt hopp. en stark fyra

vinterkärlek

Helt ok !

En mycket bra film med bra skådespelare.. Bra handling tycker jag.

crazybaby

Ofta är amerikanska romantiska komedier precis likadana, och den här ligger lite på gränsen... men den är väldigt charmig och har bra skådespelare!