Mr. & Mrs. Smith

Handling: Ett helt vanligt gift par som lever ett helt vanligt liv i förorten har båda en hemlighet: de är yrkesmördare och arbetar för konkurrerande organisationer. Nu har båda dessutom fått i uppgift att mörda varandra...

Regissör: Doug Liman
Michelle Monaghan
Perrey Reeves
Amy Hathaway

playmate

Jag var från början av någon anledning skeptisk till att se den här filmen, men eftersom att jag inte hade något val för stunden så blev det att jag såg den ändå.

Och jag blev inte direkt besviken, Pitt och Jolie gör sina roller otroligt skickligt och filmen lockade mig till flera skratt. Snygga actionscener (jag är egentligen inte actiontypen) och bra manus. Lite mer handling hade dock höjt mitt betyg mer. Men en stark trea!

Mr and Mrs Smith är bland det bästa jag sett av amerikansk main stream, och det funkar faktiskt. Visst är mycket av det som händer väldigt osannolikt men det bjuds på action som är väldigt bra. Brad Pitt och Angelina Jolie är som vanligt väldigt bra och detta är inget undantag. Dialogen är lysande, att se dem bråka som ett gift par samtidigt som de pepprar ner skurkar blir faktiskt väldigt kul. Mr and Mrs Smith förtjänar den starka trean tack vare suverän action, det är i stort sett det enda som är bra i filmen, och, det ÄR väldigt bra, tro mig.

guldis25

mm jag tycker den här är riktigt bra och som på alla andra filmer jag kommenterar så skriver jag inte så mycket.BTW går inte den här varje nyår eller var det bara i år?

Desperat

Fruktansvärt dålig film. Dålig idé, dåligt manus, dåligt skådespeleri, dålig musik, dåligt tempo... Jag minns inget från filmen som var bra.

Charmig och mörkt underhållande film.

TheHobbit

Inte så bra som jag hade förväntat mig. Javisst var den kul ibland, och några goa skratt fick man. Men det blev segt och tråkigt allt för mycket. Och Angelina är INTE världens bästa skådespelare.

tuffa tjejen

Så klart en 4a, både bra, rolig, spännande och inte helt förutsägbar handling, tuffa och cool spionprylarna också, Brad är förstås så bra och snygg som han brukar (älskar honom) men även Angelina var bra (vilket var lite överskande), men den här filmen måste man se tycker jag!!

Maria007

Den år att se men jag antar att man helst vill se den här filmen pga av skåespelarna. Eller? =)

gäsp... jag orkade bara se halva, så dålig var den. SE INTE!!

Biopremiär: 2005-06-10