Buffalo 66

Handling: Billy släpps ut efter fem år i fängelse. Snart kidnappar han skolflickan Layla, en tonåring som han sedan tar med till sina föräldrar. Han låtsas att han är hennes pojkvän och att de snart ska gifta sig. Dessutom tvingar han henne att säga samma sak.

År: 1998
Mickey Rourke
Anjelica Huston
Rosanna Arquette
Jan-Michael Vincent

Allegorin är helt enastående. En film som verkligen slog mina förväntningar, en frisk fläkt i ett annars monotont USA. Storyn är väl egentligen inte den märkvärdigaste men på det unika sättet den blir berättad på så blir resultatet just unikt. Rekommenderar alla att se den, oavsett smak och tycke.

davo

En väldigt bra film. Mycket, mycket bra skådespelare. Jag tycker den sticker ut från mängden av filmer som kan ha lite av samma tema: "man som kom direkt från fängelset"

manne747

word, robert eriksson. en ganska slätsruken film, men som ändå¨kunde varit värre...

Robert_Eriksson

En intressant, tragisk och samtidigt ganska fin film. Ibland känns den lite onödigt skum och konstig, vilket är lite synd. En stark trea.

En intressant och annorlunda film om skumma människor. Filmen innehåller även romantik på ett speciellt sätt. En stark trea!

Ganska mörk skildring och lite halvflummig stämning rakt igenom. Den har dock en viss charm.