Ringaren i Notre Dame II

1,9

Handling: Circus Sarousch kommer till Paris och Quasimodo fångas av allt det spännande. På circusen visar den mystiske Sarousch sina magiska tricks - men det som förtrollar Quasimodo mest är den vackra Madellaine.

Quasimodo blir verkligen kär! Men när han får reda på att Madellaine har tvingats dit av den elake Sarousch blir han plötsligt indragen i en fartfylld jakt över Paris gator och torg...

År: 2001

Frank Welker
Joe Lala
Jim Cummings

filmernas härskare

För er som uppskattade klassikern och originalet bör inte förstöra magin med Disneys Ringaren från Notre Dame, genom att genomlida detta fruktansvärda förolämpning till uppföljare.

Denna är helt intetsägande, förutsägbar, äckligt trist och fult animerad, helt oberörande och storyn är för tråkigt för att kunna ses.
Dessutom har själva kärnan försvunnit från förra filmen. Då menar jag att Quasimodo nu kan gå bland folk. Ingen i staden avskyr honom det minsta och att Quasimodo fortfarande är ful känns meningslöst, han kunde lika gärna ha blivit vacker.

Det finns några ina scenr ifilmen, men räcker då inte. Detta är ett utmärkt exempel på smörja Disney inte bör släppa ut ur sina burar.

kvaliten av filmen är inte ens i närheten av ettan handlingen är mycket svag men jag är snäll och ger en tvåa

En ganska bra film men jag tycker nog att 1 an är bättre..

Sweet_Jenny

Rätt bra film. Grät nästan. Så här ska en film se ut, en Disneyfilm iallafall. Men första filmen ÄR bättre enligt vad jag tycker.

En dålig uppföljare. Nej tack.

Dan13

den var väl okej, men ettan var klart mycket mycket bättre!

filmernas härskare

Pesole

Jag hatar den här filmen, men var tvungen att kolla på den med min kusin!!

Filmen är animerad

Ringaren i Notre Dame (1996)