Transporter 2

Handling: Martin har dragit sig tillbaka till Miami och lever där som chaufför till en stenrik familj, inklusive två tvillingbröder som han oväntat börjat tycka om. Men när pojkarna förs bort måste Martin använda alla sina färdigheter för att föra dem tillbaka till säkerhet.

Regissör: Louis Leterrier
Matthew Modine
Jason Flemyng
Keith David

perjonzon

Bättre än ettan.Dock även här är historian löjligt enkel men snygga slagsmålscener.Filmen är väldigt lättittad och i detta fall tjänar den på det.Låt biljakter,slagsmålen komma i första hand,sen historian och det gör att man har ganska trevligt när man kollar på filmen.

Njae, det är lite kalkonvarning över det hela när det gäller handling och skådespeleri. Vissa coola actionscener om än väldigt orealistiska (speciellt de med Audin). Inte lika bra som ettan, den var i varje fall underhållande nästan hela tiden.

djerryg

Ja det fanns ingen story att tala om i den här filmen, det som ger den en värd filmupplevelse är alla extremt överdrivna fighting-scener som verkligen är helt omöjliga för en vanlig människa att utföra. Men det är riktigt coolt gjort så effekterna är höjdpunkten och det är också det enda som höjer sig över en etta i betyg.

Inte lika bra som ettan men den är ändå bra, dock lite barnslig ibland kanske. Jason Statham är grym som vanligt. Snygga effekter och slagsmål scener.

Tycker att filmen håller samma klass som föregångaren. Patetiska men ordentligt snygga slagsmål, bra spel av Jason Statham som låg i spetsen utav filmen.

Solklar uppföljare, klar trea.

slizy

Flippar ut ju längre filmen går och känns orealistisk men det är väl meningen. Mycket action.

En -2 som film, men en 2+ i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: The Best In The Business Is Back In The Game.

Detta är en sämre uppföljare än ettan där vi får lika mycket action, vilket gör att vi inte tröttnar nån gång. Filmens längd är därmed perfekt. Men storyn (manuset) är hyfsat enkel. Dessutom är actionscenerna så skrattretande ologiska och overkliga ibland att det blir komiskt. Martin (Statham) chansar lite väl mycket när bilen hoppar från byggnad till byggnad utan en skråma och att han knappt spiller en bloddroppe blir absurt. Nej, ettan känns smartare och innehöll faktiskt mer realism.
Nej, detta hamnar inte i DVD-samlingen. Detta kan man se om nån enstaka gång som hjärnlös action, men jag vill det inte. Tidsslöseri.

Trivia: Lola's signature automatic handguns are two Glock 18C's with extended 33-round magazines, suppressors, and laser designators attached. These weapons are only available in limited numbers to the military and law enforcement.

Inte lika bra som ettan, men den är helt okej!

torulf

Bra action och mycket spänning. Det som gör att filmen får en fyra (och inte en trea) är två saker. Det första är fightingscenerna är i bästa Hongkong-klass. Och det andra är att de absurt orealistiska actionscenerna är gjorda med glimten i ögat. När bomben avlägsnas från bilen är ett exempel på det. Skaparna har inte ens försökt att få oss att tro det är möjligt. Men de gör det ändå. Det är humor. Dessutom har den fransk humor i Taxi-klass.

best of movie

Har denna film , har set den typ 2-3 gånger mycket bra film.

Biopremiär: 2006-01-13

Transporter (2002)
Transporter 3 (2008)
Transporter Refueled, The (2015)