Just Like Heaven

Handling: David har hyrt sig en schysst lya i San Fransisco. Det sista han förväntar sig är en sambo, men en dag dyker en snygg, men sjukligt pedantisk tjej upp. Hon heter Elizabeth och är helt övertygad om att lägenheten är hennes. David sätter in nya lås, men inget tycks kunna få den mystiska tjejen att försvinna.

Regissör: Mark Waters
Caroline Aaron
Gabrielle Made
Shulie Cowen

filmernas härskare

Jag måste säga att jag blev positivt överraskad att ännu en kärleks-komedi á la Hollywood blev bättre än väntat.

Mark Ruffalo är personen som plötsligt får en ande vandrande i sitt hem. Dessa börjar bråka, men börjar sedan väa till en romans.

Ja, det känner vi redan till. Det som ändå sticker ut från mängden, är att det finns finfina och smått vackra scener mellan dessa. Relationen mellan dessa är lite speciellt, då den ena är en människa och den andra en ande.
Humorn överraskar också, då det blir riktigt roligt när ett Ghostbusters-gäng och en exorcist kommer hem till Mark.
Jon heder från Napoleon Dynamite är också störtskön.

Men det sämsta med filmen är slutet. Här visar man att man faktiskt är lite fantasilös, då det blev överraskande förutsägbart.
Det hade räckt med att slutscenen utspelade sig i sjukhuset.

Filmen är trots det sevärd.

moivestar

Jag blev glatt överraskad när jag såg den här filmen, brukar ha en ganska taskig inställning till Hollywoods romantiska komedier - det är liksom en sådan massprouktion av dom att dom inte får någon vidare kvalite - men jag tycker inte att den här var som alla andra.
Storyn är egentligen ganska unik, även om den påminner om andra historier, grejen är den att dom lägger fram den på ett väldigt snyggt sätt. Självklart har skådespelarna ganska mycket med det här att göra, det är ju trots allt dom som gör filmen. Witherspoon och Ruffalo skapar en riktigt härlig kemi, det känns väldigt äkta mellan dom. Även övriga skådespelare, som Heder och Spybey, gör väldigt fina insatser.
Dialogen känns lätt men ändå stark, och det är skönt - annars blir det lätt så krystat.
Bravo Waters, äntligen en romatisk komedi som faktiskt är bra - och värd att se!

_ReeseFan_

- JUST LIKE HEAVEN. En otroligt bra film, jag gillar den på alla sett & vis. Om du inte har sett den så har du missat något, SE DEN! <3

3/5
Spännande, intressant, småkul rom-com.

Mrs Morot

Gillade den är filmen! Skulle kunna vara en vanlig romantisk komedi, men den har sin egen speciella touch. Reese Witherspoon gör sin roll jättebra och allt är så sött. Sött som jag inte brukar gilla...men jag faller den här gången.

Riktigt bra romantisk film. Hadde inte förvänbtat mig att den skulle va så bra som den faktiskt va, blev en riktigt glad överaskning. Får en stark 4:a

Brislund

Jätte söt film, har sett den minst 50 gånger!
En lite halv töntig tjejfilm, lätt se värd om du har en crush för sånna filmer :)

Brislund

Jätte söt film, har sett den minst 50 gånger!

olleen

en av mina favoriter.

Venschla

Det är ett grymt bajsigt slut och den är hur förutsägbar som helst igenom hela allt... men.. men endå så tycker jag att den är underhållande. En svag 2:a

(Haha Napoleon Dynamite är med!!)