Final Fantasy VII: Advent Children

3,6

Handling: 1997 kom Final Fantasy VII till Sonys PlayStation. Skaparna Squaresoft (numera Square/Enix) och Yoshinori Kitase visste inte då att FF7 skulle revolutionera TV-spelsgenren för alltid...

I spelet FF7 är man huvudkaraktären Cloud som slåss mot sin minnesförlust och mot ondskan i den fantastiska värld som skapats...

I filmen FF7:AC som avslutar spelet helt och hållet så börjar det 2 år efter spelets slut. En hemsk sjukdom har spridit sig i världen, speciellt i ruinerna efter storstaden Midgard. En grupp fanatiker har följt den onde Sephiroths fotspår att återförena jorden med Jenova (en övervarelse). Shinra (regeringen) står hjälplös och ser på medan ruinerna förvandlas till ett slagfält.

Regissör: Tetsuya Nomura Takeshi Nozue
Originaltitel: Fianaru Fantaji VII: Advent Children
Alternativ titel:Final Fantasy VII: Advent Children Complete (Complete Edition)
Alternativ titel:Advent Children: Final Fantasy VII
Ursprungsland: Japan
Längd: 01:41, 02:11 (Complete Edition)
Ingår i tema: TV/Dator-spel

Kazuyuki Yama
Shogo Suzuki
Yumi Kakazu
Eminem

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Jag har inte spelat spelet ska tilläggas. Och tycker inte denna når upp i samma nivå som första filmen "Final Fantasy".
Häftig story och grymt skickliga animeringar.

herregud vilken bra film!! Rekomenderas mycket starkt! Synd bara att min favorit, Vincent Valentine, inte är med mera, men vem kan klaga när det vinnande paret Rude och Reno är så otroligt löjligt roliga :P

P4trick

Första gången jag såg den minns jag att det var underbart. Hade klarat ut spelet före jag såg den^^.

Pesole

Jag tyckte inte om den gär så mycket, Eminem var inte bra, ingen var det. Men handlingen var hur bra som helst i den här filmen.

Zirgo

Varning! Har man inte spelat spelet innan man ser filmen så kommer allting att bara kännas märkligt och man kommer inte att uppskatta filmen på samma sätt. Har man spelat spelet så får man här en härlig animerad film, ganska svagt manus dessvärre, men med ett grymt soundtrack med musik från spelet vi älskar. 3:a för att jag spelat spelet. En svag 2:a om man inte gjort det.

travis--bickle

har spelat spelet x antal gånger och jah njöt verkligen när jag såg filmen.

djerryg

Ja jag tror att om man inte spelat spelet Final Fantasy 7 som filmen bygger på så jag antar jag att man inte fattar jättemycket, då känner man nog inte något speciellt för karaktärerna och inte för musiken heller. Det här känns som en hyllning till alla spel-fans i första hand. Animeringen är fruktansvärt imponerad såklart. Men jag älskade spelet men jag kan inte tycka om filmen lika mycket tyvärr. För mycket "Fighting" och för lite känslor.

Filmen är animerad
Filmen är både i färg och svartvit